Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ewa Aleksandrowicz
Ul. Patriotów 1c/1
41-200 Sosnowiec
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 1.09.2012-31.05.2015
Wstęp
Jestem nauczycielem z dziewięcioletnim stażem pedagogicznym, zatrudnionym w ramach umowy o pracę na czas nieokreslony. Ukończyłam studia magisterskie w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. K.A. Hlonda w Mysłowicach na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Ponadto ukończyłam studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. W tym roku ukończyłam studia podyplomowe z zakresu „Wspierania i edukacji osób ze spektrum autyzu” w Instytucie Doskonalenia Nauczycieli „Wiedza” w Katowicach.
Procedurę awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego rozpoczęłam z dniem 1 września 2012 roku w wymiarze dwa tata i dziewięć miesięcy.
Na podstawie analizy przepisów prawa oświatowego w zakresie awansu, a także bilansu nauczycielskiej aktywności sporządzilam Plan Rozwoju Zawodowego. Dokument uwzględniał specyfikę placówki i opierał się głównie na kontynuacji, rozwinięciu oraz udoskonaleniu podejmowanej przez mnie dotychczas działalności. W okresie stażu realizwoałam szerg dodatkowych zadań, które nie zostały ujete w planie rozwoju jednakże były zgodne z potrzebami i polityką placówki.
W opracowaniu sprawozdania przyjęłam wariant opisujący realizację moich poczynań według wymagań wobec nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( § 8.2 )
§7.1 pkt 1
Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Kreowanie indywidualnego wizerunku placówki
Jednym z przejawów dążenia do zapewnienia dziecku optymalnych warunków rozwoju jest współdziałanie rodziny i przeszkola. Właściwe relacje między nauczycielem, a rodzicami są szansą na stworzenie wspólnego „frontu wychowawczego” ustalenie wspólnych kierunków działań, a w ich wyniku harmonijnego rozwoju dziecka.
W kontaktach z rodzicami ważne jest wzajemne zaufanie, szczere zainteresowanie nauczyciela i rodzica, rozwojem każdego dziecka, współodpowiedzialność za wychowanie dziecka. W trakcie realizacji moich oddziaływań pedagogicznych zawsze kierowałam się słowami Wojciecha Eichelberga: „Czas i uwaga darowana dzieciom przez swoich rodziców jest dla nich największym źródłem siły , odporności i zdolności do kochania na resztę życia”.
Zebrania i kontakty indywidualne z rodzicami
Prowadząc zebrania z rodzicami przekazywałam ogólne założenia planu pracy dydaktyczno-wychowawczej, omawiałam wyniki wstepnej obserwacji dziecka, dokonałam podsumowania półrocznej i całorocznej pracy z uwzględnieniem osiągnięć i trudności dzieci. Zebrania grupy rodziców dawały możliwość podzielenia się doświadczeniami i przekazania swoich obserwacji i uwag związanych z pobytem dziecka w przedszkolu. Dawały możliwość omówienia wszystkich imprez, w których ...