Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Czoch
Data publikacji
2019-05-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
22

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 24,3 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

Cel główny:

uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Cele szczegółowe:

Analizowanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela.

Realizowanie i dokumentowanie własnego planu rozwoju.

Zapoznawanie się z przepisami dotyczącymi systemu oświaty w zakresie funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.

Uczestnictwo w pracach szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych i wychowawczych.

Podnoszenie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.

Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.

Aktywna współpraca z instytucjami działającymi na rzecz edukacji.

& 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Planowane zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Potwierdzenie realizacji

Poznanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego.

Opracowanie planu rozwoju zgodnie z potrzebami szkoły.

Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Okres stażu

Plan rozwoju zawodowego

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

Przeanalizowanie zasad funkcjonowania organizacji zadań szkoły.

Analiza dokumentacji szkolnej:

∙ Statut

∙ Szkolny Program Wychowawczy

∙ Szkolny Program Profilaktyki

∙ regulaminy

IX – X 20…

Uwzględnienie potrzeb szkoły w planie rozwoju zawodowego

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy dydaktyczno - wychowawczej

Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikający z potrzeb własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach).

Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury jak również korzystanie z Internetu jako podstawowego źródła informacji.

Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej.

Okres stażu

Zaświadczenia

Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły

Korekta planów wynikowych po każdym roku stażu.

Modyfikacja i wdrożenie kryteriów wymagań.

Opracowywanie scenariuszy lekcji, pomocy dydaktycznych.

Okres stażu

Przykładowe scenariusze

Systematyczne aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz prawa oświatowego

Studiowanie literatury, czasopism, nowości wydawniczych i wykorzystanie jej w pracy.

Okres stażu

Wykaz literatury

Obserwacja i analiza możliwości edukacyjnych uczniów

Przeprowadzenie diagnozy uczniów klas I oraz testów kompetencyjnych klas I-III, analiza wyników i opracowanie wniosków do pracy.

Okres stażu

Przykładowe testy, wnioski

Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce

Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych.

Prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania i umiejętności uczniów – koło szachowe.

Przygotowanie uczniów do konkursów.

Okres stażu

Dzienniki zajęć, zaświadczenia

Doskonalenie warsztatu i metod pracy

Korzystanie z różnych pomocy dydaktycznych.

Stosowanie różnych form nauczania.

Okres stażu

Scenariusze zajęć

Aktywne uczestniczenie w pracach organu szkoły

Współuczestnictwo w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentów szkolnych.

Praca w zespole ewaluacji wewnętrznej – opracowanie ankiet, ich analiza i podsumowanie.

Okres stażu ...