Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Sadlik
Data publikacji
2019-05-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy drugiej Temat dnia: Psy – czworonożni przyjaciele Temat bloku: Zwierzęta , które znamy i kochamy
 Pobierz (docx, 184,9 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGORWANYCH

DLA KLASY II „C”

Temat:

PSY – CZWORONOZNI PRZYJACIELE

Prowadząca : Elżbieta Sadlik

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy drugiej

Czas trwania zajęć: 1 jednostka lekcyjna

Prowadząca: Elżbieta Sadlik

Temat bloku: Zwierzęta , które znamy i kochamy

Temat dnia: Psy – czworonożni przyjaciele

Metody i techniki pracy:

słowna (rozmowa na temat psów, czytanie informacji na temat psów)

czynnościowa (wykonanie zadań z kart pracy, układanie psa z figur geometrycznych)

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa

Środki dydaktyczne: ilustracje przedstawiające psy, krzyżówka, piosenka „Puszek Okruszek”,

Figury geometryczne

Przebieg zajęć:

Edukacja wczesnoszkolna (polonistyczna)

Zapis w dzienniku:

Swobodne wypowiedzi na temat zwierząt domowych. Czytanie informacji o psach.

Wyjaśnienie znaczenia wyrazu wolontariusz. Uzupełnianie zdań. Tworzenie listy imion psów.

Układanie wypowiedzi ustnej. Czytanie i kolorowanie wyrazów w ramkach. Rozwiązywanie krzyżówki.

Układanie zdań o psach przyjaciołach.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zwierząt domowych.

Omówienie tematu „Nasza przyjaźń ze zwierzętami”

Uczniowie swobodnie wypowiadają się na temat przyjaźni człowieka i zwierzęcia. Nawiązują do własnych przeżyć. Opowiadają o swoich zwierzętach domowych, formach opieki nad nimi, o czym należy pamiętać, decydując się na własne zwierzę. Wymieniają przejawy psiej przyjaźni.

Układanie psa z figur geometrycznych.

Ucz. dokładają po jednej figurze geometrycznej (nazywając ją) tworząc postać psa. Przeliczanie figur wykorzystanych do budowy psa.

Quiz „Prawda / fałsz”

Uczniowie oceniają pradawność zdań, wykonując odpowiednie czynności.

Czytanie informacji o psach.

Ucz. czytają informacje o psach. (P2.s.16-17)

Uzupełnianie zdań

Ucz. Na podstawie wcześniejszych informacji uzupełniają zdania o psach. (CzP2 s.13 ćw.1)

Krzyżówka

Odczytanie nazw ras psów i uzupełnienie nimi krzyżówki. (CzP2 s.13 ćw.4)

Tworzenie listy imion psów.

Ucz. wymieniają imiona swoich psów. Zwrócenie uwagi , że o imię psa pytamy: jak się wabi? Jak się nazywa? Przepisywanie imion psów do zeszytu w kolejności alfabetycznej.

„ Puszek – Okruszek” - piosenka