Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGORWANYCH
DLA KLASY II „C”
Temat:
PSY – CZWORONOZNI PRZYJACIELE
Prowadząca : Elżbieta Sadlik
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy drugiej
Czas trwania zajęć: 1 jednostka lekcyjna
Prowadząca: Elżbieta Sadlik
Temat bloku: Zwierzęta , które znamy i kochamy
Temat dnia: Psy – czworonożni przyjaciele
Metody i techniki pracy:
słowna (rozmowa na temat psów, czytanie informacji na temat psów)
czynnościowa (wykonanie zadań z kart pracy, układanie psa z figur geometrycznych)
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: ilustracje przedstawiające psy, krzyżówka, piosenka „Puszek Okruszek”,
Figury geometryczne
Przebieg zajęć:
Edukacja wczesnoszkolna (polonistyczna)
Zapis w dzienniku:
Swobodne wypowiedzi na temat zwierząt domowych. Czytanie informacji o psach.
Wyjaśnienie znaczenia wyrazu wolontariusz. Uzupełnianie zdań. Tworzenie listy imion psów.
Układanie wypowiedzi ustnej. Czytanie i kolorowanie wyrazów w ramkach. Rozwiązywanie krzyżówki.
Układanie zdań o psach przyjaciołach.
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zwierząt domowych.
Omówienie tematu „Nasza przyjaźń ze zwierzętami”
Uczniowie swobodnie wypowiadają się na temat przyjaźni człowieka i zwierzęcia. Nawiązują do własnych przeżyć. Opowiadają o swoich zwierzętach domowych, formach opieki nad nimi, o czym należy pamiętać, decydując się na własne zwierzę. Wymieniają przejawy psiej przyjaźni.
Układanie psa z figur geometrycznych.
Ucz. dokładają po jednej figurze geometrycznej (nazywając ją) tworząc postać psa. Przeliczanie figur wykorzystanych do budowy psa.
Quiz „Prawda / fałsz”
Uczniowie oceniają pradawność zdań, wykonując odpowiednie czynności.
Czytanie informacji o psach.
Ucz. czytają informacje o psach. (P2.s.16-17)
Uzupełnianie zdań
Ucz. Na podstawie wcześniejszych informacji uzupełniają zdania o psach. (CzP2 s.13 ćw.1)
Krzyżówka
Odczytanie nazw ras psów i uzupełnienie nimi krzyżówki. (CzP2 s.13 ćw.4)
Tworzenie listy imion psów.
Ucz. wymieniają imiona swoich psów. Zwrócenie uwagi , że o imię psa pytamy: jak się wabi? Jak się nazywa? Przepisywanie imion psów do zeszytu w kolejności alfabetycznej.
„ Puszek – Okruszek” - piosenka