Dodaj publikację
Autor
Maria Pięczykowska
Data publikacji
2019-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

wyrażenia algebraiczne - powtórzenie wiadomości
 Pobierz (doc, 77,0 KB)

Podgląd treści


Maria Pięczykowska – nauczyciel wspomagający, nauczyciel języka polskiego
[pic]

SCENARIUSZ LEKCJI REWALIDACJI W KLASIE I GIMNAZJUM

Temat: Wyrażenia algebraiczne - Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem z matematyki

Cel główny: Powtórzenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych

Cele operacyjne:
Uczeń:
• odczytuje proste wyrażenia algebraiczne słownie, stosując znane pojęcia
• zapisuje wyrażenia algebraiczne podane słownie za pomocą symboli matematycznych
• oblicza wartości wyrażeń algebraicznych
• dodaje i odejmuje sumy algebraiczne mnoży oraz dzieli dowolną sumę algebraiczną przez liczbę
• wyłącza wspólny czynnik przed nawias

Formy organizacyjne:
• grupowa

Przewidywane metody:
• metoda poznawcza, ćwiczeniowa (rozwiązywanie zadań problemowych)

Środki dydaktyczne:
• podręcznik, karta pracy z zadaniami, plansza z głównymi zagadnieniami dotyczącymi wyrażeń algebraicznych

Funkcja dydaktyczna lekcji:
• Utrwalenie i sprawdzanie wiadomości z zakresu wyrażeń algebraicznych. Wyjaśnienie zadań sprawiających uczniom trudności.

Czas dydaktyczny: godzina lekcyjna

STRUKTURA I OPIS LEKCJI

1. Podanie tematu lekcji. Wyjaśnienie jej przebiegu i zasad pracy
2. Uczniowie otrzymują karty pracy. Polecenia są czytane przez uczniów a następnie wyjaśniane przez nauczyciela. Uczniowie na zmianę rozwiązują zadania na tablicy pod opieką nauczyciela.
3. Krótkie omówienie lekcji.
4. Ewentualne omówienie zadań, które sprawiały problemy

…………………………………….
Imię i nazwisko

WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE

1. Zapisz symbolami:

sześcian liczby x pomniejszony o 1

kwadrat liczby y powiększony o 1

iloczyn sumy liczb a i b przez ich różnicę:

sześcian różnicy liczb a i x

2. Przeczytaj wyrażenie:

(a – b)2

(a + b)2

3. Uporządkuj jednomiany:

(z książki zad 1/144 przykłady a, b, c, d)

4. Spośród podanych jednomianów wybierz (podkreśl) jednomiany podobne:

(zad 5/ 147)

5. Wartość wyrażenia: a2 – 4 dla a = -1 wynosi ………………….

6. Wartość wyrażenia : 2a + 3b dla a = -6, b = 4 wynosi ……………………….

7. Przedstaw w postaci sumy algebraicznej - 3( 2a – 3b)

8. Zamień na iloczyn 6x – 9y

9. Przedstaw w postaci iloczynu 5am – 10an

10. Wyłącz wspólny czynnik przed nawias 6ab – 3a

11. Przeprowadź redukcję wyrażeń podobnych w wyrażeniu -3x + 2y + 4x – 6y

12. Doprowadź wyrażenie do najprostszej postaci 2a + (3a -7)

13. Wykonaj odejmowanie –(2x + 1) – (3x + 1)

14. Wykonaj dodawanie (3x2 – 2x – 4) + (x2 – 5x)

15. Zredukuj wyrazy podobne: 2a -3b + 3a – 2b

16. Przekształć iloczyny na sumy:

a) 3(a – 2) =
b) -4(x + y) =
c) -5(-x + 1) =
d) -3a( 1/3 – a) =