Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Maria Pięczykowska – nauczyciel wspomagający, nauczyciel języka polskiego
[pic]
SCENARIUSZ LEKCJI REWALIDACJI W KLASIE I GIMNAZJUM
Temat: Wyrażenia algebraiczne - Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem z matematyki
Cel główny: Powtórzenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych
Cele operacyjne:
Uczeń:
• odczytuje proste wyrażenia algebraiczne słownie, stosując znane pojęcia
• zapisuje wyrażenia algebraiczne podane słownie za pomocą symboli matematycznych
• oblicza wartości wyrażeń algebraicznych
• dodaje i odejmuje sumy algebraiczne mnoży oraz dzieli dowolną sumę algebraiczną przez liczbę
• wyłącza wspólny czynnik przed nawias
Formy organizacyjne:
• grupowa
Przewidywane metody:
• metoda poznawcza, ćwiczeniowa (rozwiązywanie zadań problemowych)
Środki dydaktyczne:
• podręcznik, karta pracy z zadaniami, plansza z głównymi zagadnieniami dotyczącymi wyrażeń algebraicznych
Funkcja dydaktyczna lekcji:
• Utrwalenie i sprawdzanie wiadomości z zakresu wyrażeń algebraicznych. Wyjaśnienie zadań sprawiających uczniom trudności.
Czas dydaktyczny: godzina lekcyjna
STRUKTURA I OPIS LEKCJI
1. Podanie tematu lekcji. Wyjaśnienie jej przebiegu i zasad pracy
2. Uczniowie otrzymują karty pracy. Polecenia są czytane przez uczniów a następnie wyjaśniane przez nauczyciela. Uczniowie na zmianę rozwiązują zadania na tablicy pod opieką nauczyciela.
3. Krótkie omówienie lekcji.
4. Ewentualne omówienie zadań, które sprawiały problemy
…………………………………….
Imię i nazwisko
WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
1. Zapisz symbolami:
sześcian liczby x pomniejszony o 1
kwadrat liczby y powiększony o 1
iloczyn sumy liczb a i b przez ich różnicę:
sześcian różnicy liczb a i x
2. Przeczytaj wyrażenie:
(a – b)2
(a + b)2
3. Uporządkuj jednomiany:
(z książki zad 1/144 przykłady a, b, c, d)
4. Spośród podanych jednomianów wybierz (podkreśl) jednomiany podobne:
(zad 5/ 147)
5. Wartość wyrażenia: a2 – 4 dla a = -1 wynosi ………………….
6. Wartość wyrażenia : 2a + 3b dla a = -6, b = 4 wynosi ……………………….
7. Przedstaw w postaci sumy algebraicznej - 3( 2a – 3b)
8. Zamień na iloczyn 6x – 9y
9. Przedstaw w postaci iloczynu 5am – 10an
10. Wyłącz wspólny czynnik przed nawias 6ab – 3a
11. Przeprowadź redukcję wyrażeń podobnych w wyrażeniu -3x + 2y + 4x – 6y
12. Doprowadź wyrażenie do najprostszej postaci 2a + (3a -7)
13. Wykonaj odejmowanie –(2x + 1) – (3x + 1)
14. Wykonaj dodawanie (3x2 – 2x – 4) + (x2 – 5x)
15. Zredukuj wyrazy podobne: 2a -3b + 3a – 2b
16. Przekształć iloczyny na sumy:
a) 3(a – 2) =
b) -4(x + y) =
c) -5(-x + 1) =
d) -3a( 1/3 – a) =