Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OCENY ZACHOWANIA ORAZ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA
Opracowany arkusz dotyczy wiadomości i umiejętności ucznia oraz zachowania podczas realizacji treści z poszczególnych zajęć na I etapie edukacyjnym w szkole podstawowej:
Funkcjonowanie osobiste i społeczne
Zajęcia rozwijające komunikowanie się
Zajęcia rozwijające kreatywność
Wychowanie fizyczne
Treści zadań sformułowane są w oparciu o Podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkole podstawowej.
Arkusz pozwala na zgromadzenie listy umiejętności ucznia wykonywanych z pomocą lub samodzielnie i umożliwiają ciągłe monitorowanie postępów w rozwoju ucznia ( opanowaniu przez niego nowych wiadomości i umiejętności). Arkusz daje możliwość bieżącego i okresowego podsumowania zachowania oraz osiągnięć edukacyjnych z poszczególnych zajęć z uwzględnieniem ustaleń zawartych w IPET.
Autor: Anna Kaleta
Nauczycielka w Szkole Podstawowej
w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
w Jeleniej Górze
Ćwiczone umiejętności i kompetencje
Rok szkolny ………./…………
Semestr…………
Rok szkolny ………./……..
Semestr………..
Rok szkolny ………./…….
Semestr………
Ocena nabywanych kompetencji i umiejętności
Ocena nabywanych kompetencji i umiejętności
Ocena nabywanych kompetencji i umiejętności
Uczeń opanował
Uczeń opanował z pomocą
Uczeń nie opanował
Uczeń opanował
Uczeń opanował z pomocą
Uczeń nie opanował
Uczeń opanował
Uczeń opanował z pomocą
Uczeń nie opanował
Funkcjonowanie osobiste i społeczne
Moje dane osobowe
- zna swoje dane personalne (imię i nazwisko)
- potrafi rozróżnić płeć żeńską i męską
- potrafi określić cechy rozróżniające płeć żeńską i męską
- potrafi określić ile ma lat
- zna liczebniki porządkowe
- rozpoznaje znaki graficzne liczb w zakresie 10
- rozpoznaje znaki graficzne liczb w zakresie 20
- rozpoznaje znaki graficzne liczb w zakresie 100
- nazywa kraj w którym mieszka
- wymienia elementy charakterystyczne dla naszego kraju
- rozumie znaczenie słowa patriota
- zna symbolikę i obrzędowość narodową Polski ( hymn, godło, barwy narodowe)
- potrafi odpowiednio zachować się w czasie obchodów państwowych
- potrafi podać swój adres zamieszkania(werbalnie lub z wykorzystaniem AAC)
- zna numer telefonu do rodziców(potrafi wskazać gdzie jest zapisany numer do opiekunów)
Jaki jestem
- wskazuje elementy swojego wyglądu
- orientuje się w schemacie własnego ciała
- sytuuje przedmioty w przestrzeni – kierunki
- określa położenie przedmiotów względem siebie
- porównuje według wyróżnionej cechy
- samodzielnie spożywa posiłki
- rozpoznaje swoją odzież
- zdejmuje buty
- zdejmuje odzież
- rozpina, zapina rzepy
- rozpina, zapina suwaki
- rozpina, zapina guziki
- wkłada prawidłowo obuwie
- zapina obuwie
- sznuruje obuwie
- ubiera się samodzielnie
- dobiera odpowiednią odzież do pogody/pory roku
- sygnalizuje potrzeby fizjologiczne
- współuczestniczy w zabawie i pracy zespołowej
- przestrzega higieny osobistej
- sumiennie odrabia zadania domowe
- dba o estetykę zeszytów, książek, przyborów szkolnych
- rozpoznaje swoje odbicie w lustrze
- rozumie praktyczne pojęcia przestrzenne: na, pod, w
- rozumie praktyczne pojęcia przestrzenne: nisko, wysoko
- rozumie ...