Dodaj publikację
Autor
mgr Anna Kaleta
Data publikacji
2019-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
189

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Arkusz pozwala na zgromadzenie listy umiejętności ucznia wykonywanych z pomocą lub samodzielnie i umożliwia monitorowanie postępów w rozwoju ucznia ( opanowaniu przez niego nowych wiadomości i umiejętności). Arkusz dają możliwość bieżącego i okresowego podsumowania zachowania oraz osiągnięć edukacyjnych z poszczególnych zajęć z uwzględnieniem ustaleń zawartych w IPET (z podziałem na semestry i datą oceny).
 Pobierz (docx, 40,6 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OCENY ZACHOWANIA ORAZ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA

Opracowany arkusz dotyczy wiadomości i umiejętności ucznia oraz zachowania podczas realizacji treści z poszczególnych zajęć na I etapie edukacyjnym w szkole podstawowej:

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Zajęcia rozwijające kreatywność

Wychowanie fizyczne

Treści zadań sformułowane są w oparciu o Podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkole podstawowej.

Arkusz pozwala na zgromadzenie listy umiejętności ucznia wykonywanych z pomocą lub samodzielnie i umożliwiają ciągłe monitorowanie postępów w rozwoju ucznia ( opanowaniu przez niego nowych wiadomości i umiejętności). Arkusz daje możliwość bieżącego i okresowego podsumowania zachowania oraz osiągnięć edukacyjnych z poszczególnych zajęć z uwzględnieniem ustaleń zawartych w IPET.

Autor: Anna Kaleta

Nauczycielka w Szkole Podstawowej

w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym

w Jeleniej Górze

Ćwiczone umiejętności i kompetencje

Rok szkolny ………./…………

Semestr…………

Rok szkolny ………./……..

Semestr………..

Rok szkolny ………./…….

Semestr………

Ocena nabywanych kompetencji i umiejętności

Ocena nabywanych kompetencji i umiejętności

Ocena nabywanych kompetencji i umiejętności

Uczeń opanował

Uczeń opanował z pomocą

Uczeń nie opanował

Uczeń opanował

Uczeń opanował z pomocą

Uczeń nie opanował

Uczeń opanował

Uczeń opanował z pomocą

Uczeń nie opanował

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Moje dane osobowe

- zna swoje dane personalne (imię i nazwisko)

- potrafi rozróżnić płeć żeńską i męską

- potrafi określić cechy rozróżniające płeć żeńską i męską

- potrafi określić ile ma lat

- zna liczebniki porządkowe

- rozpoznaje znaki graficzne liczb w zakresie 10

- rozpoznaje znaki graficzne liczb w zakresie 20

- rozpoznaje znaki graficzne liczb w zakresie 100

- nazywa kraj w którym mieszka

- wymienia elementy charakterystyczne dla naszego kraju

- rozumie znaczenie słowa patriota

- zna symbolikę i obrzędowość narodową Polski ( hymn, godło, barwy narodowe)

- potrafi odpowiednio zachować się w czasie obchodów państwowych

- potrafi podać swój adres zamieszkania(werbalnie lub z wykorzystaniem AAC)

- zna numer telefonu do rodziców(potrafi wskazać gdzie jest zapisany numer do opiekunów)

Jaki jestem

- wskazuje elementy swojego wyglądu

- orientuje się w schemacie własnego ciała

- sytuuje przedmioty w przestrzeni – kierunki

- określa położenie przedmiotów względem siebie

- porównuje według wyróżnionej cechy

- samodzielnie spożywa posiłki

- rozpoznaje swoją odzież

- zdejmuje buty

- zdejmuje odzież

- rozpina, zapina rzepy

- rozpina, zapina suwaki

- rozpina, zapina guziki

- wkłada prawidłowo obuwie

- zapina obuwie

- sznuruje obuwie

- ubiera się samodzielnie

- dobiera odpowiednią odzież do pogody/pory roku

- sygnalizuje potrzeby fizjologiczne

- współuczestniczy w zabawie i pracy zespołowej

- przestrzega higieny osobistej

- sumiennie odrabia zadania domowe

- dba o estetykę zeszytów, książek, przyborów szkolnych

- rozpoznaje swoje odbicie w lustrze

- rozumie praktyczne pojęcia przestrzenne: na, pod, w

- rozumie praktyczne pojęcia przestrzenne: nisko, wysoko

- rozumie ...