Dodaj publikację
Autor
Grażyna Jagielska
Data publikacji
2019-05-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam swój plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
 Pobierz (docx, 28,6 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko: Grażyna Jagielska

Nazwa szkoły, w której odbędzie się staż: Gimnazjum im. Zesłańców Sybiru w Kobierzycach

Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2016 r.

Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Podstawa prawna:

Karta Nauczyciela art.9g. ust.10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Termin zakończenia stażu: 31 maja 2019 r.

CELE STAŻU :

Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej.

Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły.

Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych.

Osobisty rozwój.

Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

§8 ust. 2, pkt. 1

Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości szkoły.

Lp.

Podejmowane działania

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia)

Sierpień-wrzesień 2016r.

2.

Wnikliwa analiza dokumentacji szkoły

Analiza dokumentów:

*Statut Szkoły

*Program Wychowawczy

*Program Profilaktyki

*Koncepcji Pracy Szkoły

*Regulaminy wewnętrzne szkoły

Wrzesień –październik 2016r.

3.

Udział w pracach zespołu matematyczno - przyrodniczego

Udział w posiedzeniach zespołu

Okres stażu

4.

Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje

Udział w różnych formach dokształcania konferencje, kursy itp.).

Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych

Okres stażu

5.

Gromadzenie, uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności

Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i publicznej. Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych. Śledzenie publikacji na portalach edukacyjnych

Okres stażu

6.

Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.

Analiza wyników diagnoz oraz wyników uzyskanych przez gimnazjalistów na zakończenie nauki w gimnazjum jako część składowa raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły.

Okres stażu

7.

Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb lub

zainteresowań uczniów.

Organizowanie zajęć z uczniami potrzebującymi wsparcia( w ramach PPP), jak również rozwijającymi swoje zainteresowania.

Okres stażu

8.

Systematyczna współpraca z rodzicami.

Nawiązanie ścisłej i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne.

9.

Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań

Rozmowy z Dyrektorem. Rozmowy z uczniami.

Przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych wśród uczniów . Wnioski do dalszej pracy

W każdym roku szkolnym.

10.

Uczestnictwo w programie „LEPSZA SZKOŁA”

Sprawdzenia zakresu wiedzy, umiejętności uczniów oraz stopień przygotowania do egzaminu, a także porównanie wyników na tle innych szkół z Polski.

Okres stażu

§8 ust. 2, pkt. 2

Wykorzystywanie ...