Dodaj publikację
Autor
Anna Sucharowska
Data publikacji
2019-06-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
8

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Chciałabym przekonać się czy umiejętności, które wynikają z podstawy programowej wychowania fizycznego po ukończeniu klasy I szkoły podstawowej, zostały w satysfakcjonujący dla mnie sposób opanowane przez uczniów mojej klasy.
 Pobierz (docx, 90,5 KB)

Podgląd treści

Mówi się, że uczniowie, którzy rozpoczynają naukę w szkole podstawowej są w wieku, który bywa nazywany okresem dziecka doskonałego. Jest tak, ponieważ bierze się pod uwagę rozwój motoryczny dziecka, a uczniowie w klasach I-III z bardzo dużą łatwością są w stanie opanować nowe umiejętności ruchowe, jednocześnie osiągając bardzo wysoki poziom. W zachowaniu dominuje bardzo duża spontaniczność ruchowa. Bardzo ważna jest rola nauczyciela prowadzącego wychowanie-fizyczne, ponieważ umiejętne ukierunkowanie przez prowadzącego ten przedmiot, stwarza dziecku duże możliwości do wszechstronnego rozwoju psychoruchowego.

Chciałabym podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z poziomem opanowania przez uczniów mojej klasy umiejętności wynikających z podstawy programowej. Chciałabym odnieść się do umiejętności, które każdy uczeń kończący I klasę powinien potrafić. Chcę zwrócić szczególną uwagę na to, że często słyszy się, że uczniowie rozpoczynający klasę IV niewiele potrafią, co z kolei przedstawia nauczycieli I etapu edukacyjnego w bardzo złym świetle.

Jako, że ukończyłam Zintegrowaną Edukację Wczesnoszkolną z Oligofrenopedagogiką oraz studia podyplomowe z Wychowania Fizycznego, bardzo zależy mi na umiejętnym ukierunkowaniu uczniów, na pokazaniu im, że aktywne uczestnictwo w lekcjach wychowania fizycznego stwarza dla nich ogromne możliwości do tego, aby ich rozwój psychoruchowy od dziecięcych lat był wszechstronny.

Moja klasa składa się z 17 osób. W tym 16 osób pełnosprawnych oraz z 1 osoby z afazją z niepełnosprawnością ruchową. Na podstawie badań przeprowadzonych przez pielęgniarkę szkolną stwierdzono, że dwoje uczniów ma nadwagę oraz jedna uczennica ma niedowagę. Wśród uczniów, jedna uczennica należy do KPKS Halemba, 2 uczennice trenują balet,2 uczniów trenuje jujitsu, 2 uczniów trenuje piłkę nożną oraz dwie osoby chodzą na naukę pływania. Uczniowie mojej klasy mają 3 godziny wychowania fizycznego w tygodniu oraz 2 godziny zajęć dodatkowych w ramach Programu SKS w którym biorę udział.

Uczeń, który kończy klasę I powinien uczestniczyć w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną, zgodnie z regułami.

Uważam, ze reguły panujące na lekcji w zdecydowanym stopniu są zależne od nauczyciela prowadzącego zajęcia. Istotnym elementem jest również egzekwowanie tych zasad oraz wyciąganie konsekwencji i wniosków w sytuacjach, gdy reguły nie są przez uczniów respektowane. Na podstawie własnych obserwacji uważam, że niewłaściwie prowadzone zajęcia na wcześniejszych etapach mają swoje odzwierciedlenie w bardzo dużej liczbie uczniów zwolnionych z lekcji wychowania fizycznego w klasach starszych.

Uczeń, który kończy klasę I powinien potrafić

chwytać piłkę

Przeprowadziłam próbę łapania piłki oburącz w parach.

Uczniowie stoją naprzeciwko siebie w odległości 5 metrów. Rzucają do siebie piłkę. Na początku jest to piłka gąbczasta, później piłka do siatkówki.

Wnioski:Zauważyłam, że podczas swobodnych zabaw w ...