Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH DLA OSÓB ZE SPEKTRUM AUTYZMU – „W sklepie”
TEMAT: Ćwiczenia umiejętności komunikacyjnych– w sklepie
WIEK UCZESTNIKÓW: IV –VIII SP
RODZAJ ZAJĘĆ: rewalidacyjne
METODY ZAJĘĆ: ćwiczebna, słowna
FORMA ZAJĘĆ: indywidualna, grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ćwiczenia w prowadzeniu rozmów z „Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększać samodzielność u osób z autyzmem” M. Pulchny-Wrona, A. Wolińska-Chlebosz, gazetki reklamowe, „zabawowe” monety i banknoty, karty pracy z ćwiczeniami dotyczącymi tematu zakupów, komputer z dostępem do Internetu, kalkulator.
CELE:
uczeń potrafi prawidłowo uzupełnić ćwiczenia w prowadzeniu rozmów związanych z zakupami,
uczeń zna wartości banknotów i monet oraz potrafi się nimi posługiwać,
uczeń potrafi stworzyć listę zakupów spożywczych wraz z oszacowaniem kosztorysu.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Nauczyciel przedstawia uczniom temat i plan zajęć.
Uczniowie uzupełniają w kartach pracy dialogi związane z robieniem zakupów w sklepach („Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększać samodzielność u osób z autyzmem” M. Pulchny-Wrona, A. Wolińska-Chlebosz).
Uczniowie czytają prawidłowo uzupełnione dialogi z podziałem na role.
Uczniowie rosnąco szeregują nominały monet oraz banknotów.
Uczniowie do otrzymanej listy zakupów dopisują ceny produktów opierając się na własnej wiedzy, ofertami w gazetkach reklamowych i/lub korzystając z Internetu (aneks nr 1).
Uczniowie tworzą listę zakupów spożywczych potrzebnych do zrobienia kolacji wraz z kosztorysem opierając się na własnej wiedzy, ofertami w gazetkach reklamowych i/lub korzystając z Internetu (aneks nr 2).
Nauczyciel podsumowuje zajęcia i zachowanie ucznia.
Opracowała: Magdalena Krochmal
Aneks nr 1
ZAD. 5
Do podanej listy zakupów dopisz ceny wybranych produktów. Korzystaj z własnej wiedzy, gazetek reklamowych i/lub Internetu. Przygotuj podsumowanie zakupów.
Lista zakupów:
Sałata- 1 szt. –
Pęczek rzodkiewek –
Chleb zwykły – 1 szt.
Ziemniaki młode – 2 kg –
Pierś z kurczaka – 2 szt. –
Ogórki szklarniowe – 0,5 kg –
Mleko w kartonie – 2 szt. –
Cytryny – 1 kg –
Pomidory- 0,5 kg –
Suma:
Aneks nr 2
ZAD. 6
Planujesz przygotować dla twojej rodziny kolację. W portfelu masz 50 zł. Przygotuj listę zakupów oraz kosztorys. Korzystaj z własnej wiedzy, gazetek reklamowych i/lub Internetu.
Lista zakupów:
Suma: