Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji otwartej z języka angielskiego z wykorzystaniem metody stacji zadaniowych
Nauczyciel: Agnieszka Kuczmarska
Szkoła: Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie
Data: 10 maj 2019 r.
Klasa: klasa IV
Czas: 45 minut
Temat: Everyday routines.
Wymagania szczegółowe z podstawy programowej
III. Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne (np. listy, e-maile, SMS-y, kartki pocz-towe, napisy, broszury, ulotki, jadłospisy, ogłoszenia, rozkłady jazdy, historyjki ob-razkowe z tekstem, artykuły, teksty narracyjne, recenzje, wywiady, wpisy na forach i blogach, teksty literackie):
1) określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu;
4) znajduje w tekście określone informacje;
VIII. Uczeń przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie:
2) przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje sformuło-wane w tym języku obcym
XI. Uczeń współdziała w grupie (np. w lekcyjnych i pozalekcyjnych językowych pracach projektowych)
X. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad języ-kiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, prowadzenie notatek, stoso-wanie mnemotechnik, korzystanie z tekstów kultury w języku obcym nowożytnym).
XII. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. z encyklo-pedii, mediów, instrukcji obsługi), również za pomocą technologii informacyjno--komunikacyjnych.
XIII. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy lub internacjonalizmów) i strategie kom-pensacyjne, w przypadku gdy nie zna lub nie pamięta wyrazu (np. upraszczanie formy wypowiedzi, zastępowanie innym wyrazem, opis, wykorzystywanie środków niewerbalnych).
Cel ogólny:
utrwalenie umiejętności tworzenia zdań w czasie Present Simple
utrwalenie słownictwa związanego z czynnościami dnia codziennego i porami dnia
rozwijanie umiejętności aktywnej postawy i zaangażowania w pracy w grupie
Cele operacyjne: Po lekcji uczeń potrafi:
ułożyć proste zdanie twierdzące, pytanie i przeczenie w czasie Present Simple
zastosować właściwy szyk zdań twierdzących, przeczących i pytających
zastosować słownictwo związane z czynnościami dnia codziennego i porami dnia
Nacobezu:
Ułożysz i przekształcisz zdania w czasie Present Simple.
Uzupełnisz zdania właściwym czasownikiem
Utrwalisz słownictwo związane z czynnościami dnia codziennego oraz porami dnia
Zastosujesz odpowiedni szyk zdań twierdzących, przeczących i pytających w czasie Present Simple
Metody pracy:
metoda stacji zadaniowych
Formy pracy:
praca w dwu- lub trzyosobowych grupach
Materiały i pomoce dydaktyczne:
tabliczki z numerami stacji
instrukcje zadań do poszczególnych stacji zadaniowych,
zadania w kopertach
karty odpowiedzi
urządzenie mobilne z czytnikiem QR kodów
lusterko
kolorowe długopisy
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Wprowadzenie:
- podanie tematu, celów zajęć w języku ucznia i nacobezu
- podanie zasad pracy na stacjach zadaniowych,
- podział na dwu- i trzyosobowe grupy,
- rozdanie kart pracy
2. Faza właściwa - realizacja tematu lekcji:
Uczniowie pracują w dwu- i trzyosobowych grupach na ...