Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka: Julia
Data urodzenia:
Rok szkolny: 2018/2019
Forma wychowania przedszkolnego: Przedszkole Miejskie
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:
1) mocne strony dziecka: chętnie bierze udział w zabawach muzycznych, tanecznych z grupą; dobrze rozwinięte naśladownictwo.
2) zauważone trudności: Julia często nie reaguje na polecenia nauczycielek w przedszkolu; niechętnie stosuje się do poleceń dorosłych, dziewczynkę cechuje opóźniony rozwój mowy, porozumiewa się głównie pozawerbalnie (gesty); dziewczynka często krzyczy, kiedy chce coś osiągnąć; buntuje się, gdy nie chce jeść posiłków; zdarzają się zachowania agresywne wobec rówieśników oraz osób dorosłych, zdarzają się zachowania autoagresywne; Julia nie potrafi zgodnie bawić się z dziećmi; dzieci niechętnie bawią się z dziewczynką;
3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: zachęcano dziecko do zabaw, prowadzono zabawy i zajęcia z dzieckiem indywidualnie; ograniczano dziecku hałas (spożywanie posiłków indywidualnie w sali, często wychodzono z sali podczas zabaw swobodnych rówieśników); przypominano dziecku wprowadzone zasady i reguły postępowania; dobierano zajęcia łatwe dla dziecka i chwalono je za sukcesy; stosowano często pochwały i zachęty.
4) wskazówki dla rodziców: wskazany stały tryb dnia dziecka, zachęcać dziecko do pokonywania trudności; często chwalić nawet za drobne osiągnięcia; zachęcać dziecko do wspólnych prac domowych, cieszyć się wspólną pracą, chwalić za pomoc, nie karać za niepowodzenia.
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania:
1) mocne strony dziecka: rozpoznaje figury geometryczne, prawidłowo pokazuje niektóre położenia przestrzenne ( w górze, w dole.)
2) zauważone trudności: dziecko nie mówi, posługuje się tylko prostymi sylabami, nie liczy, ma trudności w rozumieniu pojęć: mniej – więcej; nie potrafi klasyfikować elementów; nie słucha czytania książek, nie rozumie przeczytanej treści; nie różnicuje kształtów liter, nie potrafi odwzorować kształtu litery; trudności sprawiają jej wszystkie ćwiczenia grafomotoryczne, niechętnie buduje i układa wg wzoru; ma trudności w szukaniu różnic w podobnych obrazkach; nie lubi oglądania książek; myli strony prawo-lewo; nie wykonuje prostych poleceń wydanych w języku angielskim.
3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: prowadzono dodatkowe zabawy i ćwiczenia spostrzegania wzrokowego (puzzle, dobieranki, loteryjki, rysowanie wg wzoru itp.); zabawy z określeniem stosunków przestrzennych; prowadzono ćwiczenia spostrzegania słuchowego; konieczne są dalsze zajęcia tego typu; realizacja programów indywidualnych, IPET-ów, logopedycznych i ruchowych.
4) wskazówki dla rodziców: dalsza praca i kontynuowanie zaleceń.
3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:
1) mocne strony dziecka: lubi zabawy ...