Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr Magdalena Pawłowska
Poznań, 01.09.2016r.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o:
1) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. Z 2016 r., poz. 1379);
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013 r. poz. 393);
INFORMACJE O NAUCZYCIELU:
Imię i nazwisko: mgr Magdalena Pawłowska
Miejsce pracy: Zespół Szkół Mistrzostwa Sportowego nr 2 w Poznaniu
Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r.
Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2016 r. - 31.05.2019 r.)
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Cel główny:
rozwój zawodowy;
uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego;
Cele szczegółowe:
wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacjnych TIK;
zapoczątkowanie współpracy ze szkołami w Polsce i Europie w ramach projektów e- Twinning;
rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci;
Zadania wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 r.
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7 ust.2, pkt.1)
L.p
Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
Termin
Sposób dokumentacji
1.
Ugruntowanie wiedzy z zakresu procedur osiągania awansu zawodowego nauczyciela ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela mianowanego
1) analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela tj.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2013 r., poz. 393);
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela z późniejszymi zmianami;
Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. z późniejszymi zmianami;
Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (z późniejszymi zmianami);
2) zapoznanie się z publikacjami interpretującymi przepisy dotyczące organizacji oświaty (publikacje w prasie oświatowej, Internet).
cały okres stażu
poprawnie sformułowany wniosek o kontynuację stażu;
plan rozwoju zawodowego;
wydruki istotnych informacji ze stron internetowych oraz kserokopie artykułów prasowych;
2.
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu
ustalenie zasad współpracy (sporządzenie kontraktu);
analiza planu rozwoju zawodowego;
ustalenie przebiegu stażu;
wrzesień 2016 r.
kontrakt dotyczący współpracy nauczyciela stażysty z opiekunem stażu;
poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego;
3.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli
obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu – wnioski z obserwacji;
raz na 3 m-c przez ...