Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wstęp
Jestem nauczycielką języka angielskiego z dziesięcioletnim stażem pracy w
szkole podstawowej oraz gimnazjum. 1 września 2016 roku przedstawiłam
dyrektorowi mojej placówki opracowany przeze mnie plan rozwoju zawodowego.
Starałam się uwzględnić w nim potrzeby uczniów, oczekiwania rodziców i specyfikę
środowiska. Plan został pozytywnie zaopiniowany i zatwierdzony do realizacji.
Czas stażu był dla mnie okresem intensywnej pracy nad sprostaniem
wymaganiom, jakie założyłam sobie w planie rozwoju zawodowego, a także czasem
rozwoju dla mnie jako nauczyciela i człowieka. Szczególną zdobytą dla mnie
umiejętnością okazała się współpraca w zespole. Przez 2 lata i 9 miesięcy
pogłębiałam wiedzę i umiejętności dydaktyczno – wychowawcze, doskonaliłam
znajomość prawa oświatowego z zakresu funkcjonowania szkoły oraz aktywnie
brałam udział w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych i opiekuńczych.
Przez cały okres stażu dbałam o to, aby realizacja mojego planu przebiegała
zgodnie z założonymi celami potrzebami placówki. Jednocześnie musiałam
dostosować się do bieżących potrzeb, problemów i nowości w nauczaniu. W celu
podnoszenia moich kompetencji i efektywności działań pedagogicznych, a przez to
podniesie jakości pracy szkoły, rozpoczęłam doskonalenie swojej wiedzy i
umiejętności uczestnicząc w szkoleniach i zgłębiając publikacje specjalistyczne.
Głównym celem moich działań pedagogicznych był rozwój uczniów, przygotowanie
ich do dalszej nauki, jak i samodzielnego uczenia się i funkcjonowania we
współczesnym świecie.
W sprawozdaniu zamierzam wykazać, że czas stażu został wykorzystany
możliwe najlepiej i w rzeczywistości jest dopiero początkiem moich działań,
podstawą dalszej coraz efektywniejszej pracy właśnie dzięki uzyskanemu
doświadczeniu.
Z chwilą rozpoczęcia stażu zadbałam o jego właściwą organizację:
dyplomowanego,
1. Zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli
2. Podjęłam czynności organizacyjne związane z uzyskaniem stopnia
awansu nauczyciela
co obejmowało:
- Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego w celu poznania
procedury uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego.
W trakcie trwania stażu analizowałam przepisy prawa oświatowego
koncentrując się zwłaszcza na wymaganiach ujętych w Ustawie z dnia
26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016r., poz. 1379 ze
zm.) i Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01
marca 2013r. wsprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli (Dz. U. z 2013r. poz. 393)
3. Przygotowałam plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony
przez dyrektora szkoły.
Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o Rozporządzenie Ministra
Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansów zawodowych, założenia
Statutu Szkoły, Planu Pracy Szkoły i Program Profilaktyczny i Wychowawczy
Szkoły. Starałam się uwzględnić specyfikę i potrzeby szkoły. Realizacja założeń
planu wynikała z bieżących potrzeb i wydarzeń, przez co przebiegała bardzo
naturalnie.
Z chwilą zakończenia stażu przygotowałam sprawozdanie z realizacji założeń
planu ...