Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wychowanie fizyczne
nauczyciel Konrad Radecki
Dostosowanie wymagań dla ucznia klasy IV
z orzeczeniem o autyzmie.
Oceniając ucznia bierzemy pod uwagę:1.Postęp i psychofizyczne możliwości ucznia – jego zaangażowanie, chęci i efekty pracy w miarę możliwości ucznia.2.Wysiłek włożony w usprawnianie się i wywiązywanie się z podejmowanegozadania, ukończenie podjętego działania.3.Sumienność i aktywność na lekcjach wychowania fizycznego.
4.Podnoszenie swojej sprawności w miarę swoich możliwości, w odpowiednim tempie i czasie.- Podczas lekcji należy często chwalić ucznia, cieszyć się z jego sukcesów, gratulować ukończonego zadania oraz ukazywać jego mocne strony.
- Dbać o jego losowe przydzielanie do grup, aby uniknąć pomijania lub niechętnego wybierania przez dzieci.
- Nie krytykować, nie oceniać negatywnie wobec klasy.
Zasady oceniania
SKALA OCEN
Zarówno w ocenianiu cząstkowym, jak i semestralnym oraz rocznym stosuje się następujące stopnie i ich cyfrowe odpowiedniki:
6 – stopień celujący (cel)
5 – stopień bardzo dobry (bdb)
4 – stopień dobry (db)
3 – stopień dostateczny (dst)
2 – stopień dopuszczający (dop)
1 - niedostateczny (ndst)
CZĘSTOTLIWOŚĆ OCENIANIA
Oceny są wystawiane systematycznie (na bieżąco).
Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego uwzględniono wypadkową pięciu składowych.
Kryteria oceny :
Kryteria i zakres ocen:
a.) postawa ucznia
b.) aktywność (zaangażowanie)
c.) umiejętności
d.) wiadomości
e.) udział w zawodach sportowych i zajęciach nadobowiązkowych oraz życiu sportowym szkoły.
a) postawa ucznia:
aktywność na zajęciach lekcyjnych (zaangażowanie, wysiłek wkładany w rozwój sprawności)
przygotowanie do zajęć - strój sportowy.
b) aktywność (zaangażowanie):
dążenie do podnoszenia sprawności, zdobytych umiejętności i wiadomości w sposób zbliżony do swoich maksymalnych możliwości fizycznych, kondycyjnych i koordynacyjnych;
aktywne uczestnictwo na lekcjach wychowania fizycznego;
c) umiejętności:
postęp w opanowaniu umiejętności ruchowych z różnych form aktywności fizycznej, przewidzianych dla poszczególnych klas zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami;
wiadomości:
- znajomość i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na obiektach sportowych
- znajomość poznanych dyscyplin sportowych
- znajomość podstawowych ćwiczeń rozgrzewających
Uczeń ma prawo poprawić ocenę cząstkową w terminie uzgodnionym z nauczycielem.
Uczeń i rodzice zobowiązani są do zgłaszania nauczycielowi wszelkich przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń ( choroby, urazy).
STANDARTY WYMAGAŃ
Klasa IV
W klasie IV szkoły podstawowej kontrolujemy i oceniamy następujące obszary aktywności ucznia:
LEKKOATLETYKA:
- ocena techniki startu niskiego (uczeń zna komendy startowe),
- technika rzutu piłeczką palantową.
GIMNASTYKA:
- przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego,
- ćwiczenia równoważne na ławeczce gimnastycznej.
MINI PIŁKA NOŻNA
- prowadzenie piłki wewnętrzną częścią stopy prawą lub lewą nogą,
- uderzenie piłki na bramkę wewnętrzną częścią stopy.
MINI PIŁKA KOSZYKOWA:
- kozłowanie piłki w marszu,
- podania piłki koszykowej w marszu.
MINI PIŁKA RĘCZNA:
- rzut na bramkę jednorącz z miejsca,
- podanie jednorącz ...