Dodaj publikację
Autor
Konrad Radecki
Data publikacji
2019-06-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
57

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zawiera wskazówki i wymagania z wychowania fizycznego dla ucznia klasy IV z orzeczeniem o autyzmie.
 Pobierz (docx, 22,6 KB)

Podgląd treści

Wychowanie fizyczne

nauczyciel Konrad Radecki

Dostosowanie wymagań dla ucznia klasy IV

z orzeczeniem o autyzmie.

Oceniając ucznia bierzemy pod uwagę:1.Postęp i psychofizyczne możliwości ucznia – jego zaangażowanie, chęci i efekty pracy w miarę możliwości ucznia.2.Wysiłek włożony w usprawnianie się i wywiązywanie się z podejmowanegozadania, ukończenie podjętego działania.3.Sumienność i aktywność na lekcjach wychowania fizycznego.

4.Podnoszenie swojej sprawności w miarę swoich możliwości, w odpowiednim tempie i czasie.- Podczas lekcji należy często chwalić ucznia, cieszyć się z jego sukcesów, gratulować ukończonego zadania oraz ukazywać jego mocne strony.

- Dbać o jego losowe przydzielanie do grup, aby uniknąć pomijania lub niechętnego wybierania przez dzieci.

- Nie krytykować, nie oceniać negatywnie wobec klasy.

Zasady oceniania

SKALA OCEN

Zarówno w ocenianiu cząstkowym, jak i semestralnym oraz rocznym stosuje się następujące stopnie i ich cyfrowe odpowiedniki:

6 – stopień celujący (cel)

5 – stopień bardzo dobry (bdb)

4 – stopień dobry (db)

3 – stopień dostateczny (dst)

2 – stopień dopuszczający (dop)

1 - niedostateczny (ndst)

CZĘSTOTLIWOŚĆ OCENIANIA

Oceny są wystawiane systematycznie (na bieżąco).

Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego uwzględniono wypadkową pięciu składowych.

Kryteria oceny :

Kryteria i zakres ocen:

a.) postawa ucznia

b.) aktywność (zaangażowanie)

c.) umiejętności

d.) wiadomości

e.) udział w zawodach sportowych i zajęciach nadobowiązkowych oraz życiu sportowym szkoły.

a) postawa ucznia:

aktywność na zajęciach lekcyjnych (zaangażowanie, wysiłek wkładany w rozwój sprawności)

przygotowanie do zajęć - strój sportowy.

b) aktywność (zaangażowanie):

dążenie do podnoszenia sprawności, zdobytych umiejętności i wiadomości w sposób zbliżony do swoich maksymalnych możliwości fizycznych, kondycyjnych i koordynacyjnych;

aktywne uczestnictwo na lekcjach wychowania fizycznego;

c) umiejętności:

postęp w opanowaniu umiejętności ruchowych z różnych form aktywności fizycznej, przewidzianych dla poszczególnych klas zgodnie z indywidualnymi możliwościami i predyspozycjami;

wiadomości:

- znajomość i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na obiektach sportowych

- znajomość poznanych dyscyplin sportowych

- znajomość podstawowych ćwiczeń rozgrzewających

Uczeń ma prawo poprawić ocenę cząstkową w terminie uzgodnionym z nauczycielem.

Uczeń i rodzice zobowiązani są do zgłaszania nauczycielowi wszelkich przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń ( choroby, urazy).

STANDARTY WYMAGAŃ

Klasa IV

W klasie IV szkoły podstawowej kontrolujemy i oceniamy następujące obszary aktywności ucznia:

LEKKOATLETYKA:

- ocena techniki startu niskiego (uczeń zna komendy startowe),

- technika rzutu piłeczką palantową.

GIMNASTYKA:

- przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego,

- ćwiczenia równoważne na ławeczce gimnastycznej.

MINI PIŁKA NOŻNA

- prowadzenie piłki wewnętrzną częścią stopy prawą lub lewą nogą,

- uderzenie piłki na bramkę wewnętrzną częścią stopy.

MINI PIŁKA KOSZYKOWA:

- kozłowanie piłki w marszu,

- podania piłki koszykowej w marszu.

MINI PIŁKA RĘCZNA:

- rzut na bramkę jednorącz z miejsca,

- podanie jednorącz ...