Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusze do zajęć z wykorzystaniem metody dobrego startu Marty Bogdanowicz dla dzieci 3, 4 - letnich
Temat zajęć: Zabawy muzyczno-ruchowe z kołem
Grupa: Biedronki
Data: 18.02.2016r.
Nauczyciel prowadzący zajęcia: Małgorzata Bielenin
Cel ogólny:
- doskonalenie poczucia rytmu, słuchu muzycznego, pamięci i koordynacji wzrokowo-ruchowej
Cele operacyjne:
Dziecko:
-rozpoznaje instrument perkusyjny po usłyszanym dźwięku,
-wystukuje rytm na bębenku,
- reaguje na umówiony sygnał,
- potrafi ustawić się w dużym kole i małym kółeczku,
-rysuje ślad koła ręką w powietrzu, nogą, palcem na piasku,
-doskonali kompetencje językowe,
-utrwalenie kolorów,
-doskonalenie kolorowania
Metody:
słowna: rozmowa, instrukcje i objaśnienia,
czynna: zadań stawianych, wykonanie samodzielnych doświadczeń,
percepcyjna: obserwacja, pokaz.
Środki dydaktyczne:
- kolorowe koła małe i duże, instrumenty perkusyjne, tacki z piaskiem, szarfy
PRZEBIEG1. Marsz po obwodzie koła z piosenką.
2. .Zabawa ruchowa: "Duże i małe koła" N. umawia się z dziećmi, że w czasie zabawy będzie pokazywał koła różnego rozmiaru, jak pokaże koło małe, dzieci dobierają się parami i tworzą koła dwuosobowe, gdy zobaczą koło duże tworzą jedno duże koło. W przerwie miedzy tworzeniem kół tańczą w rytm muzyki. 2.Ćwiczenia ruchowo - słuchowe: dzieci wystukują rytm piosenki na bębenku, najpierw uderzają palcami, następnie całą dłonią i pałeczką. "Jak to miło i wesoło.Kiedy kółko krąży w koło.Kółko tu, kółko tam, Kółko krąży nam" 3.Ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe: N. zapoznaje dzieci ze wzorem koła i sposobem wykonania ćwiczenia- dzieci rysują koło, palcem prawej reki w powietrzu, następnie lewą ręką, prawą nogą i lewą nogą, na tackach z piaskiem i układają koła z szarf.4.Ćwiczenia słuchowo- ruchowo- wzrokowe:Dzieci siadają w kole na dywanie – kółko będzie krążyło po kole podawane z rąk do rąk.
5. A ram-zam-zam- zabawa z piosenką.
6. Nazywanie instrumentów muzycznych, wystukiwanie rytmu i rozpoznawanie instrumentów po usłyszanym dźwięku.
7. Segregowanie kół wg koloru na tablicy
8. Kolorowanie kół odpowiednio dobranymi kolorami.
9. Zabawa muzyczno-ruchowa wg wyboru dzieci.