Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki
im. Haliny Konopackiej
w Pruszkowie
Wydział Wychowania Fizycznego i Turystyki
Kierunek: Wychowanie Fizyczne
Specjalność: Nauczanie Wychowania Fizycznego i Przyrody
Piotr Kapuściński
1809
Porównanie sprawności fizycznej dziewcząt
i chłopców w wieku 11, 13 i 15 lat
Praca licencjacka wykonana pod kierunkiem
Dr Dagmara Iwańska
Pruszków 2008r.
Pani Dr Dagmarze Iwańskiej wyrażam serdeczne podziękowanie
za cenne wskazówki i pomoc w czasie pisania tej pracy
Oświadczenie autora pracy
Oświadczam, że ta praca dyplomowa została napisana przeze mnie samodzielnie i nie znajdują się w niej treści, które zostały uzyskane z naruszeniem obowiązującego prawa.
Potwierdzam także identyczność przedstawionego wydruku pracy z jej zapisem elektronicznym załączonym do złożonych egzemplarzy pracy.
Jednocześnie stwierdzam, że praca ta nie była podstawą uzyskania tytułu zawodowego w innej szkole.
Równocześnie wyrażam zgodę na udostępnienie mojej pracy w Czytelni Biblioteki WSKFiT a także na jej wypożyczenie, bez prawa kopiowania pracy lub jej fragmentów, bez mojego upoważnienia.
Pruszków, dn. Podpis autora pracy
Oświadczenie promotora pracy
Oświadczam, ta praca została opracowana pod moim kierunkiem i według mojej wiedzy spełnia warunki stawiane pracom dyplomowym koniecznym do przedstawienia w procedurze nadania tytułu zawodowego licencjata.
Pruszków, dn. Podpis promotora
Spis treści:
Streszczenie 6
1. Wstęp 7
1.1 Pojęcie sprawności fizycznej 7
1.2 Metody oceny sprawności fizycznej 8
1.3 Parametry, od których zależy poziom sprawności fizycznej 9
2. Cel pracy, założenia i pytania badawcze 11
2.1 Cel pracy 11
2.2 Założenia 11
2.3 Pytania badawcze 12
3. Materiał i metoda badań 13
3.1. Materiał badań 13
3.2 Metoda badań 15
4. Analiza wyników 17
4.1. Wyniki biegu na dystansie 50 m 17
4.2. Wyniki skoku w dal z miejsca 19
4.3 Wyniki biegu wytrzymałościowego (600 m, 800 m, 1000 m) 20
4.4. Wyniki próby podciągnięć oraz zwisu na drążku 21
4.5 Wyniki biegu zwinnościowego 22
4.7 Wyniki skłonów tułowia w przód 25
4.8 Wyniki ogólnego poziomu sprawności fizycznej 27
5. Dyskusja 29
6. Wnioski 31
Aneks wyników 34
Indeks skrótów
cm - centymetr
s - sekunda
pkt – punkt
min – wartość minimalna
śr – wartość średnia
SD – odchylenie standardowe
max – wartość maksymalna
Dz – dziewczęta
Chł - chłopcy
BMI – wskaźnik wagowo-wzrostowy
LP – liczba powtórzeń
MTSF – międzynarodowy test sprawności fizycznej
Streszczenie
Kapuściński P.: Porównanie sprawności fizycznej dziewcząt i chłopców
w wieku 11, 13 i 15 lat
Celem pracy było porównanie sprawności fizycznej dziewcząt i chłopców
w wieku 11, 13 i 15 lat oraz porównanie ...