Dodaj publikację
Autor
Piotr Kapuściński
Data publikacji
2019-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Autorska praca licencjacka porównująca zmiany sprawności fizycznej dzieci w trzech kategoriach wiekowych z Grodzisk Mazowieckiego i odniesienie ich do wyników krajowych. testy wykonane w roku 2008 Międzynarodowym Testem Sprawności Fizycznej.
 Pobierz (doc, 783,5 KB)

Podgląd treści


Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki
im. Haliny Konopackiej
w Pruszkowie
Wydział Wychowania Fizycznego i Turystyki
Kierunek: Wychowanie Fizyczne
Specjalność: Nauczanie Wychowania Fizycznego i Przyrody

Piotr Kapuściński
1809

Porównanie sprawności fizycznej dziewcząt
i chłopców w wieku 11, 13 i 15 lat

Praca licencjacka wykonana pod kierunkiem
Dr Dagmara Iwańska

Pruszków 2008r.

Pani Dr Dagmarze Iwańskiej wyrażam serdeczne podziękowanie
za cenne wskazówki i pomoc w czasie pisania tej pracy

Oświadczenie autora pracy

Oświadczam, że ta praca dyplomowa została napisana przeze mnie samodzielnie i nie znajdują się w niej treści, które zostały uzyskane z naruszeniem obowiązującego prawa.
Potwierdzam także identyczność przedstawionego wydruku pracy z jej zapisem elektronicznym załączonym do złożonych egzemplarzy pracy.
Jednocześnie stwierdzam, że praca ta nie była podstawą uzyskania tytułu zawodowego w innej szkole.
Równocześnie wyrażam zgodę na udostępnienie mojej pracy w Czytelni Biblioteki WSKFiT a także na jej wypożyczenie, bez prawa kopiowania pracy lub jej fragmentów, bez mojego upoważnienia.

Pruszków, dn. Podpis autora pracy

Oświadczenie promotora pracy

Oświadczam, ta praca została opracowana pod moim kierunkiem i według mojej wiedzy spełnia warunki stawiane pracom dyplomowym koniecznym do przedstawienia w procedurze nadania tytułu zawodowego licencjata.

Pruszków, dn. Podpis promotora

Spis treści:

Streszczenie 6
1. Wstęp 7
1.1 Pojęcie sprawności fizycznej 7
1.2 Metody oceny sprawności fizycznej 8
1.3 Parametry, od których zależy poziom sprawności fizycznej 9
2. Cel pracy, założenia i pytania badawcze 11
2.1 Cel pracy 11
2.2 Założenia 11
2.3 Pytania badawcze 12
3. Materiał i metoda badań 13
3.1. Materiał badań 13
3.2 Metoda badań 15
4. Analiza wyników 17
4.1. Wyniki biegu na dystansie 50 m 17
4.2. Wyniki skoku w dal z miejsca 19
4.3 Wyniki biegu wytrzymałościowego (600 m, 800 m, 1000 m) 20
4.4. Wyniki próby podciągnięć oraz zwisu na drążku 21
4.5 Wyniki biegu zwinnościowego 22
4.7 Wyniki skłonów tułowia w przód 25
4.8 Wyniki ogólnego poziomu sprawności fizycznej 27
5. Dyskusja 29
6. Wnioski 31
Aneks wyników 34
Indeks skrótów

cm - centymetr
s - sekunda
pkt – punkt
min – wartość minimalna
śr – wartość średnia
SD – odchylenie standardowe
max – wartość maksymalna
Dz – dziewczęta
Chł - chłopcy
BMI – wskaźnik wagowo-wzrostowy
LP – liczba powtórzeń
MTSF – międzynarodowy test sprawności fizycznej

Streszczenie

Kapuściński P.: Porównanie sprawności fizycznej dziewcząt i chłopców
w wieku 11, 13 i 15 lat

Celem pracy było porównanie sprawności fizycznej dziewcząt i chłopców
w wieku 11, 13 i 15 lat oraz porównanie ...