Dodaj publikację
Autor
Marzena Żydek
Data publikacji
2019-07-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
92

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego.
 Pobierz (doc, 55,0 KB)

Podgląd treści

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

Współzawodnictwo i współpraca w służbie motywacji do nauki języka angielskiego

Autor innowacji:
Marzena Żydek

Szkoła Podstawowa
w Rudzie Śląskiej

Tytuł innowacji:
„Współzawodnictwo i współpraca w służbie motywacji do nauki języka angielskiego”

Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i  Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i  eksperymentalnej przez publiczne szkoły  i  placówki (Dz. U. Nr 56 z 2002 r. poz. 506, zm. Dz. U. Nr 176 z 2011 r. poz. 1051)

Autor innowacji:
Marzena Żydek

Rodzaj innowacji:
metodyczna

Czas realizacji:
Styczeń 2016r. – czerwiec 2017 r. (rok szkolny 2016/2017)

Miejsce realizacji:
Szkoła Podstawowa w Rudzie Śląskiej

Zakres innowacji:
Klasa VI d

I. Wstęp
Motywacja to według Encyklopedii PWN proces regulacji psychicznych, nadający energię zachowaniu człowieka i ukierunkowujący je; Pedagodzy od stuleci zastanawiają się jak wzbudzić i utrzymać u swoich uczniów motywację do nauki. Jeśli już nasi uczniowie ową motywację posiadają to jest to zwykle motywacja zewnętrzna. To znaczy, że dzieci uczą się dla ocen, do testu, dla rodziców. Procesem trudnym, skomplikowanym i drażliwym jest próba wzbudzenia w naszych podopiecznych motywacji wewnętrznej. Jednym ze sposobów motywowania uczniów do nauki języka angielskiego może być wskazywanie użyteczności zdobytej umiejętności. Niestety w wielu wypadkach jest to metoda nieskuteczna.
Każdy człowiek chętniej powtarza czynność, która jest przyjemna, użyteczna, a do tego efektywna. Jako że jednym z zadań nauczycieli jest zachęcanie do nauki, a w przypadku nauczycieli języka angielskiego, promowanie tegoż języka, należałoby uczynić proces nauczani a- uczenia się przyjemnym i efektywnym
Proponowana innowacja jest efektem ewaluacji wewnętrznej szkoły oraz udziałem autora
w projekcie edukacyjnym w ramach programu Erasmus +. Inspiracją do powstania niniejszej innowacji jest dążenie do podniesienia poziomu motywacji uczniów do nauki języka angielskiego oraz zwiększeniu pewności siebie, zwłaszcza w sytuacjach komunikacyjnych
w obcym języku.Aby osiągnąć ten cel, niezbędne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania
i uczenia się języka angielskiego w szkole. Program innowacji zakłada, że nauka języka angielskiego nie będzie kojarzyć się uczniom z obowiązkiem i nudą, a wręcz przeciwnie –
z aktywnością i możliwością wykorzystania swoich talentów.
Aby uczniowie mogli rozwijać zdolności językowe zgodnie z typem inteligencji, który u nich dominuje, na lekcjach języka angielskiego wykorzystywane będą różnorodne metody i formy pracy oparte na łączeniu współzawodnictwa ze współpracą. Rozwijanie podstawowych elementów znajomości języka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz słuchania będzie oparte o pracę w grupach. Aktywizacji uczniów posłużą różnorodne gry i zabawy językowe (quizy, krzyżówki, kalambury, spódniczki itp.). Zawsze będą też mogli ...