Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
RAMOWY PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ Z ZESPOŁAMI KLASOWYMI 7A I 7B
Katolickiej Szkoły Podstawowej w Piszu
na rok szkolny 2017/18
WRZESIEŃ
Lp.
Temat zajęć
Treści ze szkolnego programu wychowawczego i programu profilaktyki
Uwagi
1.
2.
Zapoznanie uczniów z warunkami, sposobami oraz kryteriami oceniania i zachowania oraz warunkami uzyskania wyzszej oceny niż przewidywana.
Prawa i obowiązki ucznia
Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wspólnotę poprzez zabawy integracyjne oraz znajomość praw i obowiązków ucznia; wyposażenie ucznia w umiejętności umożliwiające mu prawidłowe funkcjonowanie w grupie
REGULAMIN I STATUT SZKOŁY, GRY I ZABAWY INTEGRACYJNE, KRYTERIE OCENIANIA, WYMAGANIA Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW
3.
Organizujemy pracę zespołu klasowego.
Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wspólnotę poprzez zachęcenie do aktywności w ramach samorządu klasowego i szkolnego; przygotowanie uczniów do przyjęcia systemu wartości i funkcjonowania w grupie rówieśniczej
Wybór samorządu klasowego
4.
Kim był Patron naszej szkoły ?
Pielęgnowanie tradycji poprzez pamięć o patronie szkoły, znajomość historii szkoły, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wspólnotę, kształtowanie postaw chrześcijańskich poprzez autorytet patrona szkoły.
Patron, kronika, symbole szkoły
PAŹDZIERNIK
6.
Co powinniśmy wiedzieć o Hymnie Narodowym?
Zapoznanie z historią hymnu, poszerzanie wiedzy historycznej, kształtowanie postaw patriotycznych uczniów.
7.
Nauczyciel jako autorytet.
Kształtowanie szacunku i miłości do wartości kultury narodowej poprzez znajomość historii i działalności KEN, wprowadzenie w dziedzictwo kulturowe poprzez znajomość roli KEN w rozwoju polskiej oświaty, rola autorytetów i wzorców.
rola KEN w rozwoju polskiej oświaty
8.
Profilaktyka kleszcze i choroby odzwierzęce.
Podniesienie poziomu wiedzy o chorobach odkleszczowych. Poznanie sposobów zapobiegania chorobom odkleszczowych i odzwierzęcych. Uświadomienie wagi problemu ugryzień przez kleszcze.
Lekcja z pedagogiem szkolnym.
9.
Dzień papieski pod hasłem „…………”
Wychowanie do prawdy i uczciwości poprzez wzorowanie się na dokonaniach i postawie błogosławionego Jana Pawła II, przygotowanie ucznia do wyboru wartości chrześcijańskich; uczenie norm użytkowania języka i odpowiedzialności za słowo, kształtowanie i rozwój czynników chroniących;
LISTOPAD
10.
„Śpieszmy się kochać ludzi – tak szybko odchodzą”
WYCHOWANIE DO POSZANOWANIA WARTOŚCI EWANGELICZNYCH POPRZEZ UROCZYSTE OBCHODZENIE DNIA WSZYSTKICH Świętych, WPROWADZENIE W DZIEDZICTWO KULTURY POPRZEZ ZNAJOMOŚĆ TRADYCJI INNYCH ZNARODÓW, PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO WYBORU WARTOŚCI CHEŚCIJAŃSKICH.
11.
100 lat niepodległości- rysunek na Święto Niepodległości.
Pielęgnowanie tradycji poprzez udział w szkolnych i miejskich uroczystościach z okazji Święta Niepodległości. Pogłębianie wiedzy historycznej dotyczącej odzyskania niepodległości. Doskonalenie technik plastycznych.
12.
Profilaktyka AIDS
Troska o zdrowie poprzez zdobywanie wiedzy na temat zagrożeń związanych z AIDS.
WYKŁAD, KONKURS SZKOLNY
13.
Trzymaj formę – fakty i mity o odchudzaniu.
Uświadomienie prawidłowo
zbilansowanej diety od diet eliminacyjnych.
Lekcja z pedagogiem szkolnym lub dietetykiem.
GRUDZIEŃ
14.
Ja w grupie - Kim jestem?
Refleksja ...