Dodaj publikację
Autor
Marta Drawert
Data publikacji
2019-07-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
132

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nauczyciel - wychowawca, szkolnictwo specjalne, Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Głuchych
 Pobierz (doc, 58,5 KB)

Podgląd treści


Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego

Okres trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia: 01.09.2016 r.

Mgr Marta Drawert

Nauczyciel mianowany

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Głuchych
im św. Filipa Smaldone w Olecku
ul. Słowiańska 2, 19-400 Olecko

I. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
(§ 8 ust. 2 pkt 1)

|Zadanie/przedsięwzięcie |Formy i sposoby realizacji |Termin |Efekty |Dowody realizacji |
|Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalających |Analiza prawa oświatowego dotyczących awansu | IX/X 2016r. |Znajomość przepisów dotyczących awansu |Poprawne sformułowanie wniosku o otwarcie |
|ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego. |zawodowego (ustawa, rozporządzenia, komentarze, | |zawodowego. |stażu, wszczęcie postępowania. |
| |opinie ekspertów). | | | |
| |Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu | | | |
| |zawodowego nauczyciela publikowanych w internecie i | | | |
| |innych źródłach. | | | |
| |Dyskusje na temat awansu z nauczycielami i | | | |
| |wychowawcami. | | | |
|Przeprowadzenie analizy własnej pracy. |Hospitacja zajęć przez dyrektora, ewaluacja i |W ciągu stażu. |Poznanie słabych i mocnych stron własnej |Konspekt zajęć, arkusz hospitacji. |
| |samoocena hospitowanych zajęć. | |działalności oraz wyciągnięcie wniosków do| |
| |Analiza własnych osiągnięć. | |dalszej pracy. | |
|Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |W ciągu stażu. |Prawidłowy przebieg stażu, zebranie |Plan rozwoju, gromadzenie świadectw, |
| |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. | |potrzebnych dokumentów do postępowania |potwierdzeń, sprawozdań, zdjęć. |
| | | |kwalifikacyjnego. | |
|Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia|Udział w formach wewnętrznego i zewnętrznego |W ciągu stażu. |Podniesie poziomu dydaktycznego i |Zaświadczenia, materiały szkoleniowe. |
|warsztatu oraz metod pracy. |doskonalenia zawodowego: warsztatach szkoleniowych, | |wychowawczego. | |
| |kursach, radach szkoleniowych zgodnie z planem | | | |
| |placówki. | | | |
| |Podjęcie studiów podyplomowych na kierunku „Autyzm, | | | |
| |pokrewne zaburzenia rozwoju i oligofrenopedagogika – | | | |
| |edukacja i terapia” | | | |
|Samodzielne studiowanie literatury i czasopism, |Lektura i analiza lektury fachowej: |W ciągu stażu. |Lepsza organizacja pracy i wyższy poziom |Wykaz przeczytanej literatury. |
|wymiana doświadczeń. |- poradniki metodyczne pracy z dzieckiem | |przygotowanie merytorycznego. | |
| |niepełnosprawnym | | | |
| |- powiększenie własnej biblioteczki pomocy | | | |
| |dydaktycznych i literatury | | | |
| |Udział w dyskusjach. | | | |
|Rozwijanie i doskonalenie umiejętności |Zbieranie informacji, autorefleksja i samoocena. |W ciągu stażu. |Efektywniejsze rozwiązywanie różnych spraw|Zaświadczenia. |
|interpersonalnych. |Zespołowe rozwiązywanie różnych spraw i problemów. | |i problemów. Podniesienie jakości pracy | |
| | | |Ośrodka. | |
|Podejmowanie dodatkowych zadań: | | | | |
|a. Opracowanie i wdrożenie nowatorskich programów | | | | |
|zajęć w internacie. |Cykliczne spotkania podczas, których będą realizowane| |Rozwój zdolności zainteresowań |Scenariusze zajęć, sprawozdania. |
| |programy. | |wychowanków. | |
| |Wykorzystanie różnych technik komunikacyjnych. |W ciągu stażu. |Motywacja do samodzielnego i aktywnego | |
| |Wizyty w miejscach związanych z realizowanymi | |spędzania wolnego czasu. | |
| |programami. | | | |
| | | | | |
| | | |Integracja społeczności szkolnej i | |
|b. Organizowanie imprez dla uczniów, rodziców i |Przygotowanie i aktywne uczestniczenie w imprezach | |środowiska lokalnego ...