Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZESTAWIENIE I ANALIZA WYNIKÓW
TESTU DIAGNOZUJĄCEGO
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W KLASIE IV
W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
W ZESPOLE SZKÓŁ W TUCHOWICZU
Termin egzaminu: 28 września 2018
Liczba uczniów - 13
Opracowała: Anna Skwarek
Nauczyciel języka angielskiego
Test diagnozujący został przeprowadzony 28 września 2018 roku. Przystąpiło do niego 13 uczniów klasy IV Szkoły Podstawowej w Tuchowiczu, 10 dziewczynek i 4 chłopców. Egzamin miał formę pisemną - testu opracowanego przez wydawnictwo Macmillan. Arkusz standardowy, który rozwiązywali nasi uczniowie, zawierał 12 zadań. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań uczeń mógł otrzymać 70 punktów. Czas przeznaczony na napisanie testu wynosił 45minut.
Test badał następujące umiejętności:
Znajomość słownictwa (zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 – 38 pkt)
Umiejętności komunikacyjne (zadania 8, 9 – 12 pkt)
Gramatyka (zadania 10, 11, 12 – 20 pkt)
WYNIKI TESTU
Wykres 1. Wyniki testu w punktach.
Wykres 2. Wyniki testu w procentach.
Najwyższy wynik: 42 pkt / 60 % uzyskała 1 osoba- dziewczynka
Najniższy wynik: 5 pkt / 7% uzyskała 1 osoba - dziewczynka
Rozstęp wyników: 37 pkt
Modalna: 16 pkt / 23%, 19 pkt / 27% (po dwóch uczniów)
Mediana: 21 pkt / 30%
Średnia uzyskanych punktów: 20 pkt czyli 29%.
Tabela 1. Skala łatwości zadań według Niemierko
Wartość wskażnika łatwości
0, 00-0,19
0,20-0,49
0,50-0,69
0,70-0,89
0,90-1,00
Interpretacja
Bardzo trudne
Trudne
Umiarkowanie trudne
Łatwe
Bardzo łatwe
Stopień osiągnięć
Bardzo niski
Niski
Niżej zadowalający
Zadowalający, dobry
Bardzo dobry
Średnia uzyskanych punktów podczas testu (20pkt / 29%) świadczy o trudnym teście (wg skali B. Niemierko) i niskim stopniu osiągnięć.
Wykres 3. Wykonalność poszczególnych zadań w procentach
Bardzo trudne okazały się 4 zadania
Zad. 4 uzupełnianie zdań nazwami członków rodziny i zawodami na podstawie ilustracji
Zad. 7 układanie z rozsypanki wyrazowej nazw przedmiotów szkolnych
Zad. 8.dobieranie reakcji do wypowiedzi
Zad. 12 przekształcanie zdań twierdzących w pytania i przeczenia
Trudnych było 7 zdań
Zad. 2 wskazywanie słowa które nie pasuje do pozostałych
Zad. 3 dobieranie przymiotników o przeciwstawnym znaczeniu
Zad. 5 uzupełnianie zdań odpowiednimi słowami w oparciu o ilustrację
Zad. 6 podpisywanie ilustracji nazwami czynności
Zad. 9 wybieranie właściwej reakcji do opisu sytuacji
Zad. 10 zakreślanie właściwych wyrazów
Zad. 11 uzupełnianie zdań właściwym słowem pytajnym podanym w ramce
Umiarkowanie trudne było jedno zadanie
Zad. 1 dobieranie podpisów do obrazków
Tabela 2. Charakterystyka osiągniętych przez uczniów wyników
Wskaźniki
Wartość procentowa
Komentarz
Średnia arytmetyczna
29%
Statystyczny uczeń opanował wiedzę i posiada umiejętności
w 29 %
Mediana
30%
Środkowy uczeń w uporządkowanym rozkładzie wyników uzyskał 30%
Modalna
23 ...