Dodaj publikację
Autor
Iwona Golczyk
Data publikacji
2019-08-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zwiastuny wiosny
 Pobierz (docx, 22,7 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć świetlicowych

klasy 1-3 SP-

Zajęcia otwarte dla nauczyciela kontraktowego

TEMAT ZAJĘCIA: Zwiastuny wiosny

Data: 07.03.2017r.

Cele ogólne:- zapoznanie uczniów ze specyfiką wiosny;- poznanie kwiatów, zwierząt, które kojarzą się z wiosną;- poznanie przez wychowanków przejawów wiosny w przyrodzie;- kształcenie umiejętności współdziałania w grupie;- kształtowanie swobodnego wypowiadania się na forum grupy.Cele operacyjne:Uczeń:- potrafi scharakteryzować wiosnę jako porę roku;- potrafi określić co to są zwiastuny wiosny i potrafi ich kilka wymienić;- zna nazwy ptaków, które wracają do Polski z ,,ciepłych krajów” wiosną;- umie swobodnie, pełnymi zdaniami wypowiadać się na forum grupy;- doskonali swoją zręczność.Środki dydaktyczne: - kartki papieru z rozsypanymi wyrazami – wiosennymi skojarzeniami;- zagadka o tematyce wiosennej;- farby, kredki;- kolorowe kartki z bloku;- kartka z narysowanym śladem stopy;- chusta Klanzy.Formy i metody pracy:- indywidualna, grupowa;- dyskusja, pogadanka;- praca plastyczna, słowna układanka.Przebieg zajęć:1. Zabawa ruchowa na powitanie – zabawa sygnalizująca temat zajęćUczniowie poruszają się według słów nauczyciela:- Wietrzyk – kucają i zakrywają się od wiatru;- Słonko – radośnie podskakują, wyciągają ręce do słońca;- Deszcz – zatrzymują się i biegną w miejscu jak najszybciej, uciekają do domu przed deszczem.Pytanie do dzieci; ,,Z jaka porą roku kojarzy wam się taka zmienna, kapryśna pogoda - ,,czasem słońce, czasem deszcz”?”2. Rozmowa wprowadzająca: Rozmowa na temat zmian w przyrodzie i wyglądzie najbliższego otoczenia (kwitnienie kwiatów, cieplejsze podmuchy wiatru, zmienna, kapryśna pogoda, zmiany w świecie roślin i zwierząt”, długość dnia i nocy).3. Wiosenne zagadki:Nim się przystroją góry zielenią,Liliową barwą hale się mienią.Czary nie czary? Na białym śnieguLiliowe kwiaty stoją w szeregu. (krokusy)Jeszcze śpi wszystko, co żyje,Jeszcze nic nie rośnie,A on śmiało śnieg przebije –Powie nam o wiośnie! (przebiśnieg)Kiedy rośnie to się zieleni,Kiedy leci złotem się mieni. (liść)Mleczka nie piją, myszek nie jedzą,Te bure kotki, co na drzewie siedzą. (bazie)Po łące chodzi rycerz srogi,Ma długie czerwone nogi i czerwony dziób.Żabki w wodę chlup! (bocian)Ma biały brzuszek, granatowy fraczek,Powraca z wiosną, wkrótce ją zobaczysz. (jaskółka)Przeleciał szary ptaszek nad polem Zaśpiewał jak dzwonek,Znają go dobrze dzieci to jest ... (skowronek)4. Zabawy z wykorzystaniem chusty Klanzy:a) Kwiat lotosu:Jedna osoba siedzi na środku chusty z nogami pod brodą, pozostali trzymają chustę za brzegi. Zwracając się w prawą stronę i idąc po woli, zwijają siedzącego. Gdy jest on zwinięty do wysokości ramion, zatrzymują się i na trzy cztery równocześnie i szybko wycofują się.b) Zabawa ,,Przebieganie pod chustą”:Uczestnicy podnoszą ...