Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego - kl. II
Nauczyciel: Magda Mirosz- Cierniak
Temat: „Gdzie jest piłka?- where’s the ball?”
I. CELE LEKCJI:
Cel główny:
- utrwalenie nazw słownictwa związanego z rzeczami w pomieszczeniach,
- poznanie przyimków związanych z umiejscowieniem rzeczy,
- wykorzystanie w praktyce poznanych zaimków- in, on, under, next to.
Cele szczegółowe:
uczeń opisuje przedstawiony obrazek,
uczeń słucha nagrania i dopasowuje zakończenie zdania na podstawie nagrania,
uczeń słucha nagrania i rysuje odpowiedni obrazek na podstawie nagrania,
uczeń uzupełnia wyrażenia językowe na podstawie obrazka,
uczeń sprawdza poprawność swoich odpowiedzi,
uczeń czyta zdania z odpowiednią intonacją,
uczeń stosuje wyrażenia dotyczące czynności codziennych,
uczeń wycina karty obrazkowe,
uczeń koloruje odpowiednie liczby na podstawie informacji z nagrania,
uczeń śpiewa piosenki „One finger, one hand keep moving”, „The spider's in the box”.
II. METODY PRACY:
praca z tekstem (pisanym i słuchanym),
praca z materiałami autentycznymi,
ćwiczenia utrwalające słownictwo (opisywanie obrazków, układanie zdań),
ćwiczenia w słuchaniu i mówieniu
III. FORMY PRACY
indywidualna i zbiorowa.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
podręcznik i ćwiczenia do języka angielskiego New English Adventure 2 ,
nagrania audio.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Powitanie uczniów.
2. Rozgrzewka (warm- up) :
Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące poprzednich trzech lekcji, utrwalenie nazw pomieszczeń, rzeczy, członków rodziny, czynności codziennych).
3. Część główna lekcji:
- opis obrazka z podręcznika ze strony 54,
- słuchanie dialogu i odpowiedzenie na pytanie sprawdzające rozumienie ze słuchu, ćw. 1/54,
- sprawdzenie rozumienia wyrażeń, ćwiczenie intonacji wypowiadanych zdań- praca z podręcznikiem, wykonanie ćw. 2/54,
- ćwiczenia czytania dialogu, strona 54,
- dopasowywanie wyrażeń z lekcji do odpowiednich obrazków, wykonanie ćw. 1/42,
- stosowanie poznanych wyrażeń do podanej sytuacji, wykonanie ćw. 2/54.
6. Podsumowanie zajęć:
Uczniowie układają z pamięci zdania z can/ can’t z poznanymi wyrażeniami językowymi.
7. Podanie zadania domowego:
Ćwiczenie 3 strona 43.
8. Zakończenie zajęć.