Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego – kl. VIII
Nauczyciel: Magda Mirosz data 15.10.2018 r.
Temat: Expressing intersts- jak wykazać zainteresowanie tematem.
I. CELE LEKCJI:
Cel główny:
- słuchanie dialogu o interesującym wydarzeniu
- poznanie wyrażeń językowych wskazujących na zainteresowanie tematem
- wykorzystanie w praktyce poznanych wyrażeń językowych
Cele szczegółowe:
uczeń opisuje przedstawiony obrazek z książki,
uczeń słucha dialogu i odpowiada na pytania na podstawie nagrania,
uczeń uzupełnia wyrażenia językowe na podstawie usłyszanego nagrania,
uczeń sprawdza poprawność swoich odpowiedzi,
uczeń czyta wyrażenia językowe z odpowiednią intonacją,
uczeń stosuje wyrażenia dotyczące zainteresowania,
uczeń dobiera zdania do opisu wydarzenia,
uczeń czyta dialog.
II. METODY PRACY:
praca z tekstem (pisanym i słuchanym),
praca z materiałami autentycznymi,
ćwiczenia utrwalające słownictwo (uzupełnianie luk, dopasowywanie),
ćwiczenia w słuchaniu i mówieniu
III. FORMY PRACY
indywidualna, zbiorowa i w parach.
IV. POMOCE DYDAKTYCZNE:
podręcznik do języka angielskiego English Plus 2,
nagrania dialogów.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Powitanie uczniów i sprawdzenie listy obecności.
2. Rozgrzewka (warm- up) :
Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące poprzedniej lekcji, utrwalenie czasowników nieregularnych).
3. Sprawdzenie zadania domowego- wybrane osoby zostawiają ćwiczenia do sprawdzenia.
4. Podanie tematu zajęć.
5. Część główna lekcji:
- opis obrazka z podręcznika ze strony 44,
- słuchanie dialogu i odpowiedzenie na pytanie sprawdzające rozumienie ze słuchu, ćw. 2/44,
- słuchanie dialogu i uzupełnianie luk, czytanie odpowiedzi i sprawdzenie rozumienia, wyrażeń, ćwiczenie intonacji wypowiadanych wyrażeń- praca z podręcznikiem, wykonanie ćw. 3/44,
- stosowanie poznanych wyrażeń do podanej sytuacji, wykonanie ćw. 4/44,
- dopasowywanie zdań z ćwiczenia do odpowiednich miejsc dialogu, wykonanie ćw. 5/44,
- ćwiczenia czytania dialogu, strona 44.
6. Podsumowanie zajęć:
Uczniowie podają z pamięci poznane wyrażenia językowe.
7. Podanie zadania domowego:
Ćwiczenia strona 36.
8. Zakończenie zajęć