Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr Izabela Bednarczyk
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Morskich
Adres szkoły: ul. Szpitalna 1
76-150 Darłowo
Stanowisko: nauczyciel wychowawca w internacie
Posiadane wykształcenie: wyższe
Czas trwania stażu: rok i dziewięć miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2018 r.
Data ukończenia stażu: 31.05.2020 r.
Opiekun stażu: mgr Robert Gorgol
CEL NADRZĘDNY
Podniesienie poziomu jakości pracy
CEL PODRZĘDNY
Uzyskanie stopnia awansu nauczyciela kontraktowego
CELE SZCZEGÓŁOWE
Poznanie idei, zadań, organizacji, obowiązujących reguł i zasad funkcjonowania szkoły.
Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i internacie
Uczestnictwo w roli obserwatora w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych wychowawców,
w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omawianie z prowadzącymi obserwowanych zajęć;
Prowadzenie zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze, co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omawianie ich z osobą w obecności, której zajęcia zostały przeprowadzone;
Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Nawiązanie współpracy z uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Opracowano w oparciu o akty prawne:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 sierpnia 2018 r.)
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela z późn. zm. (Dz.U. 2018 poz. 967)
Plan działania według wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego.
|Umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowanie nauczania (§6 ust.2 pkt 3)* |
|Lp. |Zadanie |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Zapoznanie się z uczniami, ich |Analiza informacji zawartych w podaniach uczniów, |Cały okres stażu |Notatki |
| |sytuacja rodzinną, środowiskiem |ankietach osobowych, kartach osobowych wychowanków, | |z indywidualnych |
| | |przeprowadzenie ankiety poznawczej, indywidualne | |rozmów, wnioski z ankiety poznawczej,|
| | |rozmowy z uczniami i ich rodzicami | |wpisy w dzienniku grupy i dzienniku |
| | | | |elektronicznym, wypełnione karty |
| | | | |obserwacji |
|2. |Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły i |Planowanie, organizacja i udział w wydarzeniach |Cały okres stażu |Notatki, fotografie, informacje na |
| |internatu |dotyczących życia szkoły i internatu | |stronie internetowej |
|3. |Prowadzenie obserwacji uczniów podczas|Dostosowanie zajęć do możliwości uczniów ze zwróceniem|Cały okres stażu |Notatki własne, wpisy w dzienniku |
| |zajęć |szczególnej uwagi na osoby mające problemy z nauką | |grupy i dzienniku elektronicznym |
| | |języka polskiego | | |
|Umiejętność stosowania w pracy wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (§6 ust.2 pkt 4)* |
|Lp. |Zadanie |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
|1. |Wykorzystanie wiedzy z dydaktyki |Przeprowadzanie zajęć ze szczególnym ...