Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Mazur
Data publikacji
2019-10-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zabawy andrzejkowe
 Pobierz (docx, 22,3 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zabawy andrzejkowej w przedszkolu

Cele ogólne:

 zdobywanie wiadomości na temat tradycyjnych wróżb i zabaw andrzejkowych – czynny udział w zabawie,

 integracja rodziców i dzieci,

 wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie, podporządkowanie się przyjętym zasadom,

 wspomaganie rozwoju psycho-ruchowego dziecka poprzez ruch i bliski kontakt emocjonalny z rodzicem,

 wytworzenie miłej atmosfery, zaufania do nauczyciela i przedszkola.

Cele szczegółowe:

 

 dziecko potrafi rozwiązywać proste zagadki słowne,

 dziecko nabywa swobody w rozmowach prowadzonych na określony temat,

 dziecko kształci swą spostrzegawczość wzrokową i koordynację wzrokową,

 dziecko potrafi współdziałać w zespole.

Metody:

rozmowa, pogadanka,

czynna – zadania stawiane do wykonania, samodzielne doświadczenia dzieci.

Przebieg:

1.Muzyka andrzejkowa

2. Powitanie przez nauczycielkę przebraną za czarownicę.

3. Kilka słów na temat Andrzejek.

Dzisiaj są „Andrzejki” – jest to dzień, w którym swoje święto mają wszyscy, którzy mają na imię Andrzej. Jest to także wieczór wróżb i czarów. Tego dnia dziewczęta próbowały się czegoś dowiedzieć o swojej przyszłości. Wierzono, że tego dnia za pośrednictwem wróżb można dowiedzieć się , co nas czeka w najbliższym czasie. Dawno temu andrzejkowe wróżby traktowano poważnie, jednak w dzisiejszych czasach do wróżb podchodzi się z przymrużeniem oka i uważa za wesołą zabawę.

4. Prezentacja przez dzieci wiersza z podziałem na role. (sami chłopcy przebrani za czarodziejów).

Listopad, gdy już kończy dzieńI gwiazda się pokażeSpotykamy się przy blasku świecTak, jak tradycja każe. Zaszczeka pies, gęś złapie serI buty staną w rzędzieNa wodę wosk wyleje sięI tajemniczo będzie. Niech nowy dzień obieca namDni piękne i los  nowyNiech spełnią się najlepsze z wróżbW ten wieczór andrzejkowy

5. Piosenka ,,Andrzejkowe wróżbyˮ

Czarownica I (nauczycielka)

„Jestem sobie czarownica, czarny płaszcz mój i spódnica.

Swoim przybyciem pewnie wzbudzam zdziwienie?

2. Pukanie do drzwi. Do sali wlatuje na miotle druga czarownica z walizką w ręce.

Czarownica II- nauczycielka

„A gdzie dla mnie zaproszenie?

Ech… Czekałam, czekałam, wielką nadzieję miałam, a zaproszenia nie dostałam.

A więc sama przyjechałam, na tym co pod nogą miałam.

A więc po co przyleciałam?

Doszły mnie słuchy, że tu dzisiaj są Andrzejki! To moje pomocnice.

Wychodzą dziewczynki przebrane za czarownice.

Czarownica I. (nauczycielka)

Zgadza się, dziś jest dzień czarów i magii, więc zapraszamy. Dzieci zapraszamy

Czarownice do wspólnej zabawy.

Taniec dziewczynek przebranych za czarownice do piosenki pt. ,,Na miotłach".

Czarownica III (nauczycielka)

Teraz przyszła kolej na zabawę w naszej sali i sprawdzenie co was drogie dzieci czeka

w przyszłości.

Czarownice razem:

„W przedszkolu zabawa,

Andrzejek to czas.

Niech magia i wróżba

Królują wśród nas.

Już zaczynamy, już nie czekamy.

Zabawa dalej start ...