Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imiona i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Katarzyna Iwona Sztenderewicz
Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr 5
im. Leonida Teligi
ul. Lecha Zondka 6
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Dyrektor: mgr inż. Małgorzata Okurowska
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2019 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31 maj 2022 r.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967 z późn. zm.).Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli( Dz. U. z 2018 r. poz.1574).Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 września 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 2019 r. poz.1650).
CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej;
Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły;
Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych;
Osobisty rozwój;
Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Lp.
Zadania realizowane w okresie stażu
Formy realizacji
Termin realizacji
1.
Wykorzystywanie w pracy nowatorskich metod i form pracy
Wykorzystywanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się: burza mózgów, drama, dyskusja panelowa, drzewko decyzyjne, gry dydaktyczne, itp.
Realizacja projektów edukacyjnych proponowanych przez Uniwersytet Dzieci.
Realizacja programów edukacyjnych.
Wykorzystywanie atrakcyjnych pomocy dydaktycznych.
Cały okres stażu
2.
Udział w różnych formach doskonaleniai stosowanie wiedzy i umiejętności do doskonalenia warsztatu pracy
Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznegoi zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, kursy) na temat metodyki nauczania.
Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych.
Udział w warsztatach „Edukacja I klasa”.
Cały okres stażu
3.
Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej
Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji przy pomocy komputera.
Przygotowanie sprawdzianów, kart pracy ucznia, krzyżówek, testów, analiz, diagnoz.
Opracowanie graficzne dyplomów, zaproszeń.
Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami poprzez dziennik elektroniczny, e-mail.
Uczestnictwo w kursach i szkoleniach komputerowych doskonalących umiejętność wykorzystywania komputera w codziennej pracy.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, korzystanie w czasie zajęć z tablicy multimedialnej, tabletów.
Cały okres stażuNa bieżąco
4.
Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy
Zapoznawanie się z zawartością stron internetowych ...