Dodaj publikację
Autor
Emilija Widniak
Data publikacji
2019-12-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

PROGRAM KÓŁKA PLASTYCZNEGO PIĘKNO WOKÓł NAS Przy Przedszkolu Miejskim Nr 14 „RÓŻANY OGRÓD” w Pruszkowie ul. Jasna2 Na rok szkolny 2019/2020
 Pobierz (doc, 80,0 KB)

Podgląd treści


PROGRAM KÓŁKA PLASTYCZNEGO

PIĘKNO WOKÓł NAS

Przy Przedszkolu Miejskim Nr 14

„RÓŻANY OGRÓD” w Pruszkowie ul. Jasna2

Na rok szkolny 2019/2020

[pic]

mgr Emilija Widniak

Pruszków 2019

SPIS TREŚCI

1.Wprowadzenie.

2. Założenia programowe.

3.Cele:

3.1. Cel główny programu.

3.2. Cele szczegółowe.

3.3. Przewidywane osiągnięcia dzieci.

4.Metody.

5.Formy.

6.Używane w programie techniki plastyczne.

7.Plan działań edukacyjnych w poszczególnych miesiącach.

8. Ewaluacja realizacji programu:

Ankieta.

Wywiad z dzieckiem.

9.Bibliografia.

10.Wybór literatury do organizacji zajęć plastycznych.

1.Wprowadzenie.

Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Dzięki plastyce dziecko nie tylko pobudza i wyraża swoje myśli i emocje ale również zaspakaja potrzebę ekspresji.

Działalność plastyczna dziecka stanowi naturalny sposób odkrywania predyspozycji i uzdolnień. Ukazuje sposób postrzegania rzeczywistości a obcowanie ze sztuką dostarcza dziecku doświadczeń poznawczych i twórczych.

Twórczość dziecięca jest czynnością odruchową, instynktowną i podświadomą. Małe dziecko przeżywa podczas tworzenia radość, zadowolenie, które pobudzają go do dalszej zabawy zarówno formą jak i barwą a widoczne efekty własnej działalności motywują dzieci do dalszych poszukiwań własnej drogi artystycznej. Wychodząc temu naprzeciw należy zaproponować dziecku różnorodne formy ekspresji, tak by dać mu możliwość odkrywania, eksperymentowania a poprzez to czerpanie radości z obcowania ze sztuką oraz ze światem barw, kolorów, faktur, przedmiotów, przyrody nieożywionej i ożywionej.

Dziecko podczas tworzenia uzewnętrznia myśli i uczucia, które trudne byłyby do wyrażenia słowami. Poprzez organizowanie różnorodnych form aktywności plastycznej oraz rozwijanie i kształtowanie jego różnych umiejętności działalność plastyczna– usuwa zahamowania i poczucie niepewności, uczy wiary we własne siły, we własne możliwości twórcze.

Aktywność plastyczna kształci również pewność i samodzielność w realizacji zadań i rozwiązywania problemów, umiejętność werbalnego opisu zjawisk i doświadczeń estetycznych, rozwój indywidualnych zdolności plastycznych, wrażliwość percepcyjną, innowacyjność i kreatywność w rozwiązywaniu problemów, umiejętność planowania pracy.

Jednym z wielu zadań przedszkola jest stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość, zwiększając tym samym szansę powodzenia w szkole i w życiu. Przedszkole ma stworzyć dzieciom warunki, w których znajdą odwagę, aby podjąć wyzwania i wykorzystać własne możliwości oraz zdolności, uczyć wiary we własne siły jak również starać się usuwać zahamowania, poczucie niepewności. Wydaje się oczywiste, że jednym z lepszych a być może najlepszym sposobem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka a przy tym harmonijny rozwój osobowości są zajęcia plastyczne.

Program został napisany dla potrzeb kółka plastycznego. Uwzględnia on możliwości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym.

2. Założenia programowe.

Program „Piękno wokół nas” jest zgodny z ...