Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Z.
nauczyciel historii i społeczeństwa oraz muzyki
w Szkole Podstawowej
I. IMIĘ I NAZWISKO: A. Z.
II. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2016 r.
III. STAŻ PRACY: 9 lat 6 miesięcy
IV. STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO: nauczyciel mianowany
V. POSIADANE KWALIFIKACJE:
- studia magisterskie: filologia polska
-studia podyplomowe: historia i społeczeństwo
muzyka
VI. TERMIN ZŁOŻENIA WNIOSKU WRAZ Z PROJEKTEM PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO: 13.09.2016 r.
VII. TERMIN ZATWIERDZENIA PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO:
VIII. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2019
IX. TERMIN DOKONANIA OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO:
X. TERMIN ZŁOŻENIA WNIOSKU O PODJĘCIE POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO:
CELE:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej
Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych
Osobisty rozwój zawodowy
1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej; Dziennik Ustaw – 4 – Poz. 1574 2) realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły; 3) pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego; 4) przeprowadzić co najmniej 3 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonać ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny. 2. Przepis ust. 1 pkt 4 nie dotyczy nauczyciela zwolnionego z obowiązku realizacji zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 1 Karty Nauczyciela, oraz nauczyciela, o którym mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1 Karty Nauczyciela. 3. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują: 1) umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się; 2) umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli; 3) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych; 4) realizację co najmniej dwóch z następujących zadań: a) opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuń- czych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, b) wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego ...