Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Z.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Szkoła Podstawowa
Wykształcenie: mgr filologii polskiej, studia podyplomowe informacji naukowej, historii oraz muzyki.
Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany. Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa
Wymiar stażu: 2 lata i 9 miesięcy.Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2016 r.Termin zakończenia stażu: 31 maja 2019 r.
WSTĘP
Swoją drogę zawodową w szkole rozpoczęłam w 2007 roku na stanowisku nauczyciela języka polskiego w Szkole Podstawowej im. Janiny Sieklickiej w Czernicach Borowych. Kwalifikacje do wykonywania zawodu zdobyłam kończąc w 2000 roku 5-letnie studia magisterskie stacjonarne na kierunku filologia polska z przygotowaniem pedagogicznym na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyłam również następujące studia podyplomowe:
- Podyplomowe Studia informacji Naukowej na Uniwersytecie Warszawskim
- Muzyka. Historia muzyki w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku
- Historia. Historia i społeczeństwo w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku
Ukończone studia podyplomowe umożliwiły mi dodatkowo nauczanie przedmiotów historia i muzyka. W roku 2001 ukończyłam również kurs przysposobiający do zawodu bibliotekarza organizowany przez Bibliotekę Publiczną m. st. Warszawy – Bibliotekę Główną Województwa Mazowieckiego, co wraz z dyplomem ukończenia Podyplomowego Studium Informacji Naukowej uprawnia mnie do zajmowania stanowiska nauczyciela bibliotekarza. W lipcu 2008 roku uzyskałam stopień nauczyciela kontraktowego, zaś w grudniu 2013 roku stopień nauczyciela mianowanego. Staż na stopień nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam 1 września 2016 roku, a zakończyłam 31 maja 2019 roku.
Niniejsze sprawozdanie obejmuje okres 2 lat i 9 miesięcy. Przedstawiłam w nim działania, jakie podjęłam, aby spełnić wymogi formalne określone dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego oraz realizować własną ścieżkę rozwoju i ambicji zawodowych.
W czasie trwania stażu realizowałam zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Przed przystąpieniem do jego konstruowania zapoznałam się szczegółowo z obowiązującą procedurą awansu zawodowego i dokonałam analizy przepisów prawa oświatowego. Przygotowując plan rozwoju zawodowego uwzględniłam następujące programy obowiązujące w szkole: Koncepcję Pracy Szkoły, Program wychowawczy i Program profilaktyczny oraz potrzeby i możliwości psychofizyczne uczniów, jak również potrzeby szkoły i specyfikę nauczanych przedmiotów.
W związku ze zmianami w procedurze awansu zawodowego obowiązującymi od 1 września 2018 r. zapoznałam się z nowym rozporządzeniem (rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r.) oraz ukończyłam szkolenie w formie e-learning „Awans zawodowy nauczycieli – zmiany w przepisach od 1 września 2018 r.” organizowane przez grupę wydawniczą OŚWIATA. Kurs dostarczył mi informacji na temat wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego określonych w § 8 ust. 3 oraz właściwego opracowania dokumentacji dołączanej ...