Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„TANIEC, RUCH, ZABAWA
SPRAWA
TO
W ROZWOJU DZIECI ORAZ
LUDZI DOROSŁYCH”
ŚWIETNA
,,TANIEC, RUCH, ZABAWA TO ŚWIETNA SPRAWA W ROZWOJU DZIECI ORAZ LUDZI DOROSŁYCH”
Taniec jest jak wspólna zabawa, jest naturalną aktywnością każdego dziecka
i nie tylko bo i również dorosły człowiek zaspokaja potrzebę ruchu, aktywności.
Dzieci, dorośli ćwiczą swoją sprawność, zręczność, siłę, poczucie rytmu. Muzyka
jak i taniec działa równocześnie na stan psychiczny i fizyczny dziecka, osoby
dorosłej. Jest bodźcem wyzwalającym emocje, ujawniające się ruchem, werbalnie
bądź wewnętrznie. Należy ją przez to często wykorzystywać. Jeśli taniec, zabawa
przyjmuje formę zawodów sportowych, uczy dzieci zdrowej i przyjemnej
rywalizacji oraz wzmacnia wiarę w siebie.
„TANIEC, RUCH, ZABAWA TO ŚWIETNA SPRAWA W ROZWOJU DZIECI ORAZ LUDZIDOROSŁYCH”
1. TANIEC integracyjny
Podział uczniów na dwie grupy, ustawienie parami naprzeciw siebie, tworząc rzędy.
Część 1:
4 kroki do siebie, klaśnięcie w dłonie sąsiada z prawej strony, powrót 4 krokami
do tyłu,
8 krokami zamiana miejsc z sąsiadem z lewej strony,
8 krokami ponowna zamiana miejsc,
4 kroki do siebie, klaśnięcie w dłonie sąsiada na przeciw, powrót 4 krokami do
tyłu.
„TANIEC, RUCH, ZABAWA TO ŚWIETNA SPRAWA W ROZWOJUDZIECI ORAZ LUDZI DOROSŁYCH”
Część 2:
Pary z początku rzędu tańczą na koniec kolejki, pozostali klaszczą w dłonie.
Pomoce i materiały: muzyka.
Cele : Przyjemne doznania radości z poruszania się przy muzyce, dostosowanie
ruchu do jej charakteru (reakcja na zmianę tępa). Taniec integracyjny pozwala na
wielość kontaktów - zmian sąsiadów (kolegów, koleżanek), odbywa się to
spontanicznie co wpływa na jakość komunikacji w obszarze pozawerbalnym. Poza
tym integracja grupy, ćwiczenie dużej motoryki oraz koordynacji słuchowo -
wzrokowo-ruchowej.
,,TANIEC, RUCH, ZABAWA TO ŚWIETNA SPRAWA W ROZWOJU DZIECI ORZAZ LUDZI DOROSŁYCH”
2. TANIEC integracyjny z wykorzystaniem kolorowych woreczków
i drewnianych pałeczek.
Ustawienie młodzieży w koło obok siebie.
Część 1:
W rytm muzyki przekłądają klorowy woreczek z ręki do ręki, kolejno stukają
woreczkiem o kolana podając swój woreczek sąsiadowi z prawj strony, powtarzając
czynność pierwszą w rytm muzyki. I tak kolejno do muzyki. Następnie kładziemy
woreczek przed sobą i powtarzamy czyyności kalszczą w dłonie. Grupa zbliża się
wykonując szpaler twarzą dosiebie. Kolejno zabieramy drewnianą pałeczkę i
wykonujemy w rytm muzyki uderzenia o pałeczkę sąsiada z przeciwka podając
sąsiadowi z prawej strony pałeczkę.W kolejnej zmianie zwiększamy częśtotliwość
uderzenia pałeczki razy dwa i przekazujemy do sąsiada obok, pocieramy pałeczką o
dłoń w rytm słuczanej muzyki. Na koniec odkładamy pałeczki i zabieramy woreczek,
który pocieramy i w rytm muzyki podrzucamy do góry starając się nie upuścić na ...