Dodaj publikację
Autor
Ewa Jędrol
Data publikacji
2020-01-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
50

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program własny
 Pobierz (docx, 22,3 KB)

Podgląd treści

PROGRAM AUTORSKI - „ ZDROWIE NAJWIĘKSZY SKARB”

„ZDROWIE jest największym skarbem człowieka, danym mu raz na całe życie”

WSTĘP

Program „Zdrowie największy skarb” ma na celu kształtowanie postaw prozdrowotnych dzieci oraz promowanie zdrowego stylu życia. Przeznaczony jest dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Treści edukacyjne zawarte w programie mogą być realizowane na edukacji matematycznej, polonistycznej, plastycznej muzycznej, technicznej, przyrodniczej oraz na wychowaniu fizycznym. Tematyka programu zajęć dotyczy zdrowego odżywiania się, czynnego sposobu spędzania wolnego czasu, zapobiegania niektórym chorobom, umiejętności radzenia w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu oraz higieny osobistej w codziennym życiu. Program zakłada osiąganie przez uczniów umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. Treści nauczania zawarte w programie mogą być realizowane w dowolnej kolejności . Są ułożone w sposób spiralny tzn. że będą powtarzać się w kolejnych klasach edukacji wczesnoszkolnej , umożliwiając poszerzenie i pogłębienie wiadomości i umiejętności w poszczególnych klasach. Program będzie realizowany w ramach zajęć dydaktycznych. Program Zdrowie największy skarb jest wspierany przez akcje prozdrowotne realizowane w szkole : „Mleko w szkole” oraz „Owoce i warzywa”.

Edukacja zdrowotna jest częścią całego procesu wychowania. Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jest podatne na kształtowanie nawyków potrzebnych do utrzymania zdrowia na cale życie.

CEL GŁÓWNY:

Kształtowanie postaw prozdrowotnych u dzieci, promowanie zdrowego stylu życia.

CELE SZCZEGÓŁOWE :

- systematyczne wdrażanie uczniów do przyswajania sobie właściwych nawyków higienicznych, żywieniowych oraz bezpieczeństwa na co dzień

- kształtowanie umiejętności przewidywania skutków własnych zachowań

- rozbudzanie zainteresowań zdrowiem własnym i innych ludzi

- nabywanie zasad zdrowego stylu życia

- pogłębianie wiadomości na temat pracy policjanta, strażaka, dietetyczki, pielęgniarki

- wdrażanie do aktywności ruchowej dla zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego

- rozbudzanie świadomości wśród dzieci, że sami mają wpływ na własne zdrowie

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa w czasie zabaw na powietrzu

- poznanie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy

- zachęcanie do stosowania zasad właściwego odżywiania się (regularność posiłków, urozmaicenie posiłków, owoce, warzywa, unikanie słodyczy)

- dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych różnych sytuacjach

- wdrażanie do zachowania czystości własnego ciała, odzieży i otoczenia wdrażanie do odpowiedniego korzystania z komputera, TV

- wdrażanie uczniów do utrzymywania ładu i porządku wokół siebie, w domu i w miejscu pracy

- nauka umiejętności komponowania diety na cały dzień z uwzględnieniem zasad zdrowego odżywiania się

- poznanie właściwości wody i jej wpływu na zdrowie człowieka

- wdrażanie do troski o utrzymanie właściwej postawy ciała

-nauka reagowania na niebezpieczeństwa grożące zdrowiu i życiu

TREŚCI PROGRAMOWE

1.Bezpieczeństwo w domu i w szkole.

- właściwe zachowanie się w czasie przerw

-bezpieczne poruszanie się po korytarzach

- kulturalne zachowanie się wobec rówieśników

- właściwe zachowanie się w czasie alarmu p./pożarowego

2 ...