Dodaj publikację
Autor
Bożena Komenda
Data publikacji
2020-01-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Celem warsztatów było rozbudzanie aktywności dzieci i rodziców, odczuwanie więzi emocjonalnej z rodziną i przywiązania do najbliższych, wzmacnianie wzajemnych relacji w rodzinie opartych na szacunku, akceptacji i miłości, rozwijanie zdolności i odczuwanie radości z podejmowanej aktywności umysłowej i plastycznej, a także kształtowanie wrażliwości i ekspresji twórczej.
 Pobierz (doc, 39,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęcia otwartego dla Rodziców w grupie 4 – latków – warsztaty plastyczne

Temat: „Zimowo – świąteczne krasnale” - wykonanie postaci, kojarzące się z zimą, świętami – warsztaty z rodzicami.

Cel z innowacji:
Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni w działaniu poprzez dostarczanie dziecku akcesoriów, materiałów, narzędzi i środków oraz wskazywanie na różne możliwości ich wykorzystania;

Cel z programu własnego – „Sztuka ludowa inspiracją dziecka w dziedzinie muzyki, plastyki, tańca”.

Stwarzanie okazji do kontaktów z folklorem – uwrażliwienie na piękno sztuki ludowej, inspirowanie do twórczych działań w dziedzinie muzyki, plastyki, i tańca.

Podstawa programowa

2.6 Rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie;

4.1. Wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych

4.11. Wyraża ekspresję twórczą, podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom.

Cel główny: Wprowadzanie dzieci w świąteczny nastrój poprzez naukę pastorałki oraz zachęcanie dzieci do wykonywania ozdób choinkowych inspirowanych sztuką ludową. Rozwijanie precyzji ruchów ręki oraz świadomości napięcia mięśniowego.

Cel poznawczy:

Zapoznanie dzieci z tradycjami świąt Bożego Narodzenia – wykonywanie ozdób.
Zapoznanie z pastorałką „Gdzie Ty mieszkasz mały Jezu”?.
Rozwijanie aktywności twórczej.

Cel kształcący:
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
Doskonalenie umiejętności wycinania i łączenia elementów.
Rozwijanie umiejętności pracy w zespole, wzajemne komunikowanie się.
Cel wychowawczy:
Wywołanie radości z powodu zbliżających się świąt oraz uczestnictwa bliskich osób we wspólnej zabawie,
Wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej i w gronie rodzinnym,
Integracja rodziców, grupy poprzez wspólne zabawy.
Przestrzeganie kontraktu zawartego z nauczycielką.

Metody:

słowne: rozmowa, objaśnienia, polecenia, odpowiedzi na pytania

czynne: zadania stawiane do wykonania, samodzielne działanie, ćwiczenia manualne, rozwiazywanie zagadek
oglądowe: pokaz, obserwacja

Formy:

praca grupowa, zespołowa, praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:
Zagadki, materiały do wykonania krasnali: szyszki, biały materiał, wata, kolorowe oczka, sznurki, kolorowe pomponiki, kolorowy papier, zszywacz, patyczki kolorowe, instrumenty perkusyjne, odtwarzacz CD, płyty, prezentacja multimedialna.

Przebieg:

1. ,,Uśmiechnij się” - zabawa ilustracyjno - ruchowa ze śpiewem.
Zapoznanie z celem spotkania.
Dziś opowiemy sobie i przybliżymy zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem. Święta Bożego Narodzenia są symbolem zgody i wzajemnej życzliwości.

2. „Jedziemy po choinkę” – zabawa ruchowa przy muzyce klasycznej („Cztery pory roku – zima” A Vivaldi).

3. „Gdzie Ty mieszkasz mały Jezu” – utrwalenie refrenu i zapoznanie z I zwrotką pastorałki.

- nauka I zwrotki na zasadzie echa muzycznego – wspólnie z rodzicami.

4. Rozwiązywanie zagadek – krasnal, choinka, kolęda, wigilia, opłatek

5. „Świąteczna orkiestra wg Bati Strauss” - wspólne muzykowanie z rodzicami – wybór instrumentów perkusyjnych ...