Dodaj publikację
Autor
Agata Szykuła
Data publikacji
2020-01-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Życzliwość to sztuka! „Uśmiech otwiera bramy do czyjegoś serca, nie ma nic najwspanialszego jak ofiarować uśmiech temu, kto już nie potrafi się uśmiechać” „Siła drobnych gestów” - wykonanie i wysłanie kartek z pozdrowieniami dla chorych dzieci ze Stowarzyszenia „Marzycielska Poczta” oraz dla Rodaków z Kresów Wschodnich - warsztaty plastyczno – literackie z rodzicami.
 Pobierz (doc, 42,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęcia otwartego dla Rodziców w grupie 4 – latków – warsztaty plastyczno – literackie – opracowała i prowadziła warsztaty Agata Szykuła nauczyciel Przedszkola Miejskiego nr 8 w Chełmie

Temat: „Siła drobnych gestów” - wykonanie i wysłanie kartek z życzeniami świątecznymi dla dzieci chorych „Marzycielska Poczta” oraz dla rodaków z Kresów Wschodnich.

Cel z innowacji:
rozwijanie pomysłowości i wyobraźni w działaniu poprzez dostarczanie dziecku akcesoriów, materiałów, narzędzi i środków oraz wskazywanie na różne możliwości ich wykorzystania;

Cel z programu własnego – „Sztuka ludowa inspiracją dziecka w dziedzinie muzyki, plastyki, tańca”.

Rozbudzanie u dzieci poczucia przynależności do „swoich korzeni” w rodzinie, do społeczności przedszkolnej, środowiska lokalnego, regionu.

Podstawa programowa

2.6 Rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie;

3.2. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej - do rodziny, grupy przedszkolnej, narodu oraz postawy patriotycznej.

3.6. Nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych, szacunek do ojczyzny, życzliwość okazywana dzieciom i dorosłym – obowiązkowość, przyjaźń, radość.

4.1. Wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych

4.5. Odpowiada na pytania, układa i rozwiązuje zagadki.

4.10. Nazywanie symboli narodowych, symbole związane z regionami Polski

4.11. Wyraża ekspresję twórczą, podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom.

Cel główny: Rozwijanie postaw patriotycznych dzieci - zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia – wysyłanie kartek. Rozwijanie twórczego oraz abstrakcyjnego myślenia.

Cel poznawczy:

Zapoznanie dzieci z tradycjami świąt Bożego Narodzenia – wykonywanie kartek, składanie życzeń.
Rozwijanie aktywności twórczej.
Wzmacnianie poczucia kształtującego poczucie przynależności do określonego terytorium, miejsca, wspólnoty i kultury.

Cel kształcący:
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
Doskonalenie umiejętności wycinania i łączenia elementów.
Rozwijanie umiejętności pracy w zespole, wzajemne komunikowanie się.
Cel wychowawczy:
Wywołanie radości z powodu zbliżających się świąt oraz uczestnictwa bliskich osób we wspólnej zabawie,
Wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej i w gronie rodzinnym,
Kształtowanie postaw prospołecznych – życzliwość, obowiązkowość, przyjaźń, radość.
Integracja rodziców, grupy poprzez wspólne zabawy.
Przestrzeganie kontraktu zawartego z nauczycielką.

Metody:

słowne: rozmowa, opowiadanie, objaśnienia, polecenia, odpowiedzi na pytania

czynne: zadania stawiane do wykonania, samodzielne działanie, ćwiczenia manualne, rozwiazywanie zagadek
oglądowe: pokaz, obserwacja, prezentacja multimedialna.

Formy:

praca grupowa, zespołowa, praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:
Zagadki, tablica interaktywna – prezentacja „Nagranie życzeń”, materiały do wykonania kartki: kolorowy papier, zszywacz, patyczki kolorowe, farby, mazaki, kartki z logiem przedszkola i herbem miasta, koperty, odtwarzacz CD płyty ...