Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH W INTERNACIE
przeprowadzonych dnia 25 listopada 2019 r.
Grupa IV (10 osób)
Temat: Życzliwość na co dzień i od święta. Dzień Życzliwości.
Prowadząca: Agnieszka Grabowska
Czas trwania: 45 minut
Miejsce: świetlica telewizyjna (I piętro)
Cel ogólny: Kształtowanie u dzieci prawidłowych postaw prospołecznych.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- definiuje pojęcie życzliwości,
- wymienia synonimy słowa „życzliwy”,
- wie jak korzystać z aplikacji do skanowania na telefon komórkowy,
- rozumie potrzebę bycia życzliwym w relacjach społecznych,
-potrafi wypowiadać swoje myśli, skojarzenia związane z pojęciem życzliwości,
- potrafi współdziałać w grupie,
- potrafi poprawnie napisać/przepisać wyrażenia,
- kulturalnie i życzliwie zwraca się do kolegów i wychowawcy,
- dba o porządek na lekcji.
Cele rewalidacyjne:
- usprawnienie motoryki małej,
- doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
- doskonalenie logicznego myślenia,
- kształtowanie umiejętności społecznych,
- rozwijanie koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu,
- doskonalenie umiejętności porządkowania.
Metody pracy:
Podająca - pogadanka, opis, objaśnienie.
Problemowe – burza mózgów,
Praktyczne – pokaz,
Programowane – z użyciem telefonów komórkowych.
Formy pracy: indywidualna, grupowa.
Pomoce i środki dydaktyczne: drzewko, taśma dwustronna, klamerki, szablony ozdób z nadrukowanymi kodami, nożyce, duży karton, rozsypanka sylabowa, markery, aplikacja na telefon QR Scanner.
Przebieg zajęć
|Ogniwa zajęć |Czynności nauczyciela |Czynności ucznia |Uwagi |
|1.Faza wstępna |1. Powitanie uczniów oraz zaproszonych gości. |Uczniowie odpowiadają na powitanie. | |
| |2. Przypomnienie o zasadach panujących podczas zajęć: grzeczne, |Zajmują miejsca przy stole. | |
| |kulturalne zachowanie, odpowiedzi udzielane pojedynczo, z telefonów |Uważnie słuchają poleceń wychowawcy. | |
| |korzystamy tylko na polecenie wychowawcy, podczas pracy dbamy o | | |
| |bezpieczeństwo swoje i innych. „Będę zwracała uwagę na wasze zachowanie, | | |
| |zrozumienie omawianych zagadnień i zaangażowanie w poszukiwanie | | |
| |odpowiedzi na stawiane pytania. Mam nadzieję, że po dzisiejszych | | |
| |zajęciach zdobędziecie zasób wiedzy i umiejętności, które pozwolą Wam na | | |
| |umocnienie prawidłowych zachowań”. | | |
| |3. Wprowadzenie do tematyki zajęć: | | |
| |„Aby dowiedzieć się, jaki będzie dzisiejszy temat zajęć. Proszę, aby | | |
| |jedna osoba uporządkowała liczby od 1 do 10. Teraz wspólnie odwróćcie | | |
| |kartony i odczytajcie hasło. Dowiecie się o czym będziemy rozmawiać na | | |
| |dzisiejszych zajęciach.” |Porządkują liczebniki od 1 do 10. | |
| | |Odczytują hasło i naklejają na kartonie. | |
| | | | |
| |1. Wychowawca inicjuje rozmowę na temat życzliwości. „Co oznacza słowo | | |
| |życzliwość? Jakie emocje towarzyszą temu hasłu? Kiedy ostatnio mieliście | | |
| |okazję dowiedzieć się czegoś na ten temat? Czy Wy spotykacie się z | | |
| |życzliwością? Czy bycie życzliwym jest potrzebne? | | |
| | | | |
|2. Faza właściwa | |Uczniowie w skupieniu słuchają nauczyciela. | |
| |3. Wychowawca mocuje karton z wypisanym hasłem w widocznym miejscu i | | |
| |wyjaśnia zadanie. „Wiecie już dużo na omawiany temat. Spróbujmy |Uczniowie wyrażają swoje spostrzeżenia na temat życzliwości. | |
| |usystematyzować naszą wiedzę na temat życzliwości. Nazwijmy i zapiszmy | | |
| |wyrazy bliskoznaczne ...