Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Mazur
Data publikacji
2020-01-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
37

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci 4-5 letnich
 Pobierz (docx, 60,9 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć muzyczno-ruchowych

w grupie 4-5-latków

Temat: „ Zimowe zabawy” Grupa wiekowa: 4-5-latkiCel główny: doskonalenie umiejętności muzyczno-ruchowych

Cele operacyjne:

-dzieci rozwiązują zagadkę słowną,

- naśladują ruchy nauczyciela w zabawie ruchowej z muzyką

- słuchają bajki logopedycznej pt. ,,Zimowe zabawyˮ,

- wykonują ćwiczenia języka, warg, podniebienia miękkiego oraz żuchwy,

-odpowiadają na pytania zadawane przez nauczyciela,

-aktywnie słuchają muzyki poważnej,

- grają na instrumentach,

- pilnują rytmu,

-czekają na swoją kolej podczas wystukiwania rytmu,- biorą aktywny udział w zabawach muzyczno-ruchowych do piosenek pt. ,,Zimowe zabawyˮ oraz pt . ,,Zimowa poleczkaˮ,

- wykonują pracę plastyczną pt .,,Śnieżynkaˮ przy pomocy masy solnej oraz brokatu.

Metody:

- Słowna: rozmowa, słuchanie bajki, instrukcje i objaśnienia nauczycielki,- Czynna: zadań stawianych dzieciom do wykonania, samodzielnych doświadczeń

- Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Matti Strauss

- Pedagogika zabawy

Formy pracy:- Zajęcia prowadzone z całą grupą, indywidualna praca dzieci.

Środki dydaktyczne:

bajka logopedyczna pt. ,,Zimowe zabawyˮ, instrumenty muzyczne (grzechotki, janczary i trójkąty), płyty CD oraz odtwarzacz, opaski z wizerunkiem bałwanka dla każdego dziecka, niebieskie kartki, biała masa solna, brokat.

Przebieg:

1. Powitanie przy piosence pt. ,,Chodźcie do kołaˮ

2. Wysłuchanie przez dzieci zagadki jako wstępu do tematu.

Na rzekach lód,na polach śnieg,zamieć straszliwa.Kiedy to bywa?

(zima)

3. ,,Tupu, tup po śnieguˮ- zabawa ruchowa, naśladowcza w kole.

4. Zabawa „Prawda – fałsz”. Nauczyciel czyta pytania ,dzieci za pomocą ruchu (prawda-klaśnięcie, fałsz-podskok) odpowiadają na pytania.

- Na sankach jeździmy na trawie. –F- Kiedy trwa zima na drzewach rosną liście. – F- Czapka i szalik są potrzebne zimą. – P- Zimą biegamy boso po łące. – F.- Zimą należy dokarmiać ptaki . –P- Zimą możemy jeździć na sankach.- P- Śnieg jest koloru czerwonego.- F.- Zimą z nieba pada oranżada. – F- Zimą chodzimy po dworze w krótkich rękawkach. – F- Zimą można zrobić lodowisko.- P.

5. Wysłuchanie przez dzieci bajki logopedycznej pt. ,,Zimowe zabawyˮ.

Powtarzanie po nauczycielu wybranych elementów, wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych

( warg, języka, podniebienia miękkiego i żuchwy).

,,Zimowe zabawyˮ

Przyszła zima. Przez całą noc padał biały, puszysty śnieg (cyk – cyk – cyk). Przez całą noc wiał zimowy wiatr.... (sz….sz….sz….), i zawiewał ogromne zaspy śniegu (sss…..sss….ssss….). Rano jednak wyjrzało słońce i nastała piękna pogoda, w sam raz na zimowe zabawy dzieci z przedszkola (szeroki uśmiech, ząbki widoczne). Wszystkie przedszkolaki pomaszerowały przez zaśnieżone alejki do pobliskiego parku ( szur – szur – szur ), (tup– tup – tup). Na początku dzieci ulepiły pięknego bałwana. Utoczyły śnieżne kule (nabieramy powietrze buzią, nadymamy policzki, zatrzymujemy przez chwilę, a potem mocno i długo wypuszczamy). Potem kule popychały z całej siły (wypychamy językiem dolne ząbki). Na ...