Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Dudzik
Data publikacji
2020-01-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
67

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W planie zawarte są wymagania, które należy spełnić, aby otrzymać tytuł nauczyciela dyplomowanego. Pracuję w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Jestem nauczycielem wspomagającym w klasach I-III
 Pobierz (pdf, 238,1 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

ZAWODOWY

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i Nazwisko: Elżbieta Dudzik

Miejsce odbywania stażu: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Wł. Broniewskiego w Jastrzębiu – Zdroju

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2019

Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2022

Zajmowane stanowisko: nauczyciel wspomagający

CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE

L.p.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

Poznanie procedury awansu

1.

zawodowego i przygotowanie planu

rozwoju zawodowego.

• Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa

oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.

• Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu wraz z załączonym

opracowanym planem rozwoju zawodowego.

• Śledzenie zmian w prawie oświatowym.

TERMIN

wrzesień 2019r.


02 września 2019r.


okres stażu

2.

Dokumentowanie realizacji planu

rozwoju zawodowego.

Opracowanie podsumowującego

• Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej

okres stażu

realizację zadań przyjętych w planie rozwoju.

• Dokonywanie ewentualnych zmian – aneksy do planu

wg potrzeb

3.

sprawozdania z realizacji planu rozwoju

• Opis i analiza działań z planu rozwoju zawodowego.

czerwiec 2022r.

zawodowego.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

§ 8 ust. 3 pkt 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych,

sprzyjających procesowi uczenia się.

L.p.

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

1.

Stosowanie metod aktywizujących podczas zajęć
lekcyjnych, zajęć rozwijających zainteresowania,
wycieczek edukacyjnych

2.

Umiejętne posługiwanie się komputerem oraz korzystanie z
Internetu jako narzędzia do wyszukiwania potrzebnych
informacji.

3. Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań

dydaktyczno – wychowawczych.

4.

Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik
komputerowych.

- Dostosowywanie metod do indywidualnych potrzeb
uczniów (w szczególności uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi)
- Prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania ze
szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących
(burzy mózgów, map pamięci, met.kuli śniegowej,
met.projektu, met.przypadków, zabawy i gry dydaktyczne)
- Organizowanie lub współorganizowanie wycieczek
edukacyjnych poszerzające wiedzę oraz zainteresowania
uczniów
- Wyszukiwanie informacji dotyczących awansu
zawodowego nauczycieli i śledzenie zmian w przepisach
prawa oświatowego.
- Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji.
- Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii
komputerowej (zgodnie z ich możliwościami)
- Przygotowywanie sprawdzianów, materiałów do zajęć w
postaci kart pracy, prezentacji.
- Wykonywanie pomocy dydaktycznych
na zajęcia lekcyjne.
- Opracowywanie dokumentacji wynikającej z zadań
nauczyciela wspomagającego (np. IPET, WOFU, programy,
oceny efektywności)
- Opracowywanie podziękowań dla rodziców, dyplomów
itp.

Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

5.

Przygotowanie prezentacji multimedialnych.

- Wykorzystanie opracowanych prezentacji podczas lekcji.

Okres stażu

6. Wykorzystanie tablicy multimedialnej podczas

7.

8.
9.

prowadzenia lekcji.
Zamieszczanie na szkolnej stronie internetowej informacji i
materiałów dotyczących wydarzeń szkolnych i klasowych.
Prowadzenie dziennika elektronicznego Librus
Opracowanie materiałów z okresu stażu z wykorzystaniem
komputera.

- Prowadzenie zajęć ...