Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA ORGANIZACYJNA
ROK SZKOLNY 2019/2020
„EduGrupa?”
Wstęp
2. Okres trwania innowacji
3. Autorzy innowacji
4. Podstawa prawna
5. Cele, metody, formy innowacji
6. Harmonogram działań innowacyjnych
7.Przewidywane efekty innowacji
8. Ewaluacja
1. OPIS INNOWACJI
Innowacja pedagogiczna organizacyjna „EduGrupa?” powstała z potrzeby uczniów. W wyników ewaluacji własnej pracy przeprowadzonej przeze mnie w czerwcu 2019r okazało się, iż młodzież bardzo chciałaby i lubi pracować w grupach. Okazało się, iż ta forma pracy jest na ich zajęciach prowadzonych przeze mnie traktowana trochę po macoszemu. Dlatego też przyszedł do głowy pomysł zrobienia innowacji. W związku z tym, iż praca w grupie wywołuję zawsze skrajne emocje chciałabym przeanalizować ją pod kilkoma aspektami. Pierwszy z nich to przede wszystkim aspekt towarzyski (mam tutaj na myśli daną grupę) czas leci szybciej; lekcja szybciej mija. Po drugie zawsze w grupie znajdzie się samozwańczy lider, który wszystko za nas zrobi a my nadal będziemy brylować w towarzystwie. I w końcu po trzecie jest to dobra okazja do zdobycia dobrej oceny; w końcu mamy u siebie kujona. A tak naprawdę chodzi o to, aby wykorzystać potencjał grupy i wynieść z zajęć coś dla siebie.
Biorąc pod uwagę te wszystkie trzy aspekty narodził się pomysł. Raz w miesiącu zajęcia zostaną zmodyfikowane w ten sposób, aby można było na końcu innowacji stwierdzić, który z aspektów jest na najwyższym stopniu podium a może wręcz przeciwnie, że wszystkie te trzy aspekty zostały wyparte przez wspólną chęć nauki. Aby to sprawdzić w ramach innowacji zostaną przeprowadzone testy jednokrotnego wyboru. Ze względu na fakt, iż ważne są dla nas rezultaty i wnioski końcowe z przeprowadzonej innowacji testy te nie mogą być anonimowe. W miesiącu wrześniu będzie to test indywidualny, aby sprawdzić zasób wiedzy poszczególnych uczniów, który przyda się w kolejnych miesiącach podczas dzielenia ich na grupy. Następnie w kolejnych miesiącach uczniowie zostaną podzieleni bezpośrednio na grupy czteroosobowe (uczniowie sami się w nie dobiorą, aby sprawdzić tok ich postępowania) oraz w grupy , trzyosobowe i dwuosobowe wskazane przez nauczyciela. Przydział do grupy będzie uzależniony od wyniku testu. Struktura grupy będzie wyglądała w ten sposób aby uwzględniała trzy wspomniane powyżej aspekty. Znajdzie się więc w niej przysłowiowy kujon, przysłowiowe dusze towarzystwa i uczniowie słabsi, którzy chcieliby z tej formy skorzystać i dowiedzieć się coś więcej niż wiedzą do tej pory od swoich koleżanek i kolegów. Przez wszystkie te miesiące uczniowie będą otrzymywali ten sam test do rozwiązania; nie otrzymując informacji zwrotnej o wynikach poprzednich. W styczniu ...