Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Ćwiczyć każdy może”
Chcąc uatrakcyjnić uczniom zajęcia z w-fu postanowiłyśmy zrealizować projekt edukacyjny „Ćwiczyć każdy może”. Projektem objęłyśmy uczniów z klasy III A i IV B. Naszym głównym celem było zachęcenie uczniów mniej sprawnych i mniej wysportowanych do zajęć w-fu. Poza tym postanowiłyśmy:
zwiększyć aktywności fizyczną uczniów,
wzmocnić funkcje wychowawcze aktywności sportowej, jak: samodoskonalenie, współdziałanie i zasady fair play,
uświadomić uczniom, jak poważne są zagrożenia związane ze spadkiem ich aktywności.
By nasze działania przyniosły rezultaty należało zachęcić do tego naszych uczniów. A w jaki sposób?
Na początek postanowiłyśmy uświadomić dzieciom, że mają wpływ na zmiany dotyczące organizowania aktywności fizycznej dla nich na terenie szkoły. By tego dokonać mali sportowcy wykonali pewne działania, a mianowicie starali się udzielić odpowiedzi na pytania:
„Co chcielibyście zmienić w lekcjach wf-u, by były bardziej atrakcyjne?
Czy gimnastyka jest potrzebna i dlaczego?
Jak mają wyglądać udane lekcje wf-u?
Czego oczekujecie od nauczyciela?
Co ja jako uczeń mogę dać na lekcji wf-u?
Każdy uczestnik programu dzielił się swoimi pomysłami. Następnie wspólnie zostały wybrane najciekawsze z nich i przystąpiliśmy do ich realizacji np. nauka gry „Kwadrant”, ćwiczenia ogólnorozwojowe „Tabata”, gry zespołowe, „Skubaniec”, część lekcji prowadzona przez uczniów. Efekt jaki osiągnęliśmy to chętne uczestnictwo dzieci w zajęciach, ich zaangażowanie i zadowolenie, a także wzrost świadomości.
Monika Szałajko
Alina Sieniawska
Szkoła Podstawowa nr 5 im. UNICEF
w Koszalinie