Dodaj publikację
Autor
Monika Szałajko, Alina Sieniawska
Data publikacji
2020-02-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Koszalinie staramy się pracować różnymi metodami. Jedną z nich jest metoda projektu edukacyjnego. Istotą tej metody jest samodzielna praca, która ma prowadzić do osiągnięcia określonych celów. Naszym głównym celem było zmotywowanie dzieci do aktywnego udziału w zajęciach wychowania fizycznego. Projekt prowadziłyśmy w klasie III i IV.
 Pobierz (docx, 14,1 KB)

Podgląd treści

„Ćwiczyć każdy może”

Chcąc uatrakcyjnić uczniom zajęcia z w-fu postanowiłyśmy zrealizować projekt edukacyjny „Ćwiczyć każdy może”. Projektem objęłyśmy uczniów z klasy III A i IV B. Naszym głównym celem było zachęcenie uczniów mniej sprawnych i mniej wysportowanych do zajęć w-fu. Poza tym postanowiłyśmy:

zwiększyć aktywności fizyczną uczniów,

wzmocnić funkcje wychowawcze aktywności sportowej, jak: samodoskonalenie, współdziałanie i zasady fair play,

uświadomić uczniom, jak poważne są zagrożenia związane ze spadkiem ich aktywności.

By nasze działania przyniosły rezultaty należało zachęcić do tego naszych uczniów. A w jaki sposób?

Na początek postanowiłyśmy uświadomić dzieciom, że mają wpływ na zmiany dotyczące organizowania aktywności fizycznej dla nich na terenie szkoły. By tego dokonać mali sportowcy wykonali pewne działania, a mianowicie starali się udzielić odpowiedzi na pytania:

„Co chcielibyście zmienić w lekcjach wf-u, by były bardziej atrakcyjne?

Czy gimnastyka jest potrzebna i dlaczego?

Jak mają wyglądać udane lekcje wf-u?

Czego oczekujecie od nauczyciela?

Co ja jako uczeń mogę dać na lekcji wf-u?

Każdy uczestnik programu dzielił się swoimi pomysłami. Następnie wspólnie zostały wybrane najciekawsze z nich i przystąpiliśmy do ich realizacji np. nauka gry „Kwadrant”, ćwiczenia ogólnorozwojowe „Tabata”, gry zespołowe, „Skubaniec”, część lekcji prowadzona przez uczniów. Efekt jaki osiągnęliśmy to chętne uczestnictwo dzieci w zajęciach, ich zaangażowanie i zadowolenie, a także wzrost świadomości.

Monika Szałajko

Alina Sieniawska

Szkoła Podstawowa nr 5 im. UNICEF

w Koszalinie