Dodaj publikację
Autor
Aneta Gołębiowska
Data publikacji
2020-02-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia przeprowadzone w Zespół Wychowania i Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej nr 1 w Chełmie
 Pobierz (docx, 26,9 KB)

Podgląd treści

ŚWIETLICOWYCH PRZEPROWADZONYCH W DNIU 07.12.2017

TEMAT: LIST OD ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

CEL OGÓLNY: ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁDZIAŁANIA W GRUPIE

CELE OPERACYJNE:

UCZEŃ:

- rozwiązuje zagadkę słowną,

- potrafi ułożyć rozsypankę obrazkową ( 4-8 elementów),

- potrafi w skupieniu wysłuchać tekst czytany przez nauczyciela,

- umie opisać i rozpoznać przedmiot za pomocą zmysłu dotyku,

- odnajduje ozdobę choinkową według ustalonego kształtu,

- umie opisać postać Świętego Mikołaja nazywając poszczególne elementy jego stroju,

- potrafi dostosować się do tempa pracy określonego w zadaniu,

- potrafi wyrazić muzykę ruchem według własnego pomysłu,

- zna zasady kulturalnego zachowania się podczas zajęć.

CELE REWALIDACYJNE:

- usprawnianie percepcji wzrokowej,

- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo- słuchowej,

- rozwijanie spostrzegawczości,

- rozwijanie koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu.

Metody pracy:

Podająca- pogadanka , instrukcja do zabaw

Praktycznego działania- wykonywanie jasno określonych czynności

Formy pracy:

Indywidualna

Grupowa

Pomoce i środki dydaktyczne: sprzęt grający, koperty z zadaniami, kleje, karty pracy, gazety, sylwety ozdób choinkowych, ciastka, pisaki do ozdabiania, chusta animacyjna, duże kartony z zadaniami do wykonania, worek z postacią Mikołaja, list, zielony worek na prezenty, drewniana skrzynia „ Zgadula”, rozsypanka obrazkowa, części garderoby Mikołaja.

Czas trwania: 45 – 60 minut

Miejsce przeprowadzenia zajęć: świetlica terapeutyczna

Prowadząca: Aneta Gołębiowska

Przebieg zajęć

Ogniwa lekcji/Zajęć

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Uwagi

1.Faza wstępna

2. Faza właściwa

3. Faza końcowa

1. Powitanie uczniów, p. dyrektor, p. kierownik i p. opiekun stażu.

2. Przypomnienie o zasadach panujących podczas zajęć: grzeczne, kulturalne zachowanie, odpowiedzi udzielane pojedynczo, podczas zabaw ruchowych dbamy

o bezpieczeństwo swoje i innych.

3. Przypomnienie daty dzisiejszych zajęć

oraz ustalenie aktualnej pogody za oknem.

4. Wprowadzenie do tematyki zajęć:

„Drogie dzieci, dziś po przyjściu do pracy znalazłam w swojej szafce list. Nie mam pojęcia od kogo jest, niestety nie ma na kopercie nadawcy listu.

Może otworzę teraz kopertę i przeczytamy?”.

5. Odczytanie listu przez nauczyciela:

„ HO, HO, HO…. Kochane dzieci, jeśli czytacie ten list, to z góry chciałbym Was serdecznie przeprosić. Wczoraj miałem bardzo ciężki dzień i zapomniałem wam zostawić drobne upominki. Musicie mi jednak wybaczyć. Mam tylko jeden dzień na to aby obdarować wszystkie dzieci na całym świecie. Mam już swoje lata i zdarza mi się zapomnieć lub ominąć niektóre domy. Już zdążyłem wszystko naprawić i dostarczyłem wszystko dziś. W ramach przeprosin chciałbym zaprosić Was do pewnej zabawy w poszukiwanie skarbu. Rozejrzyjcie się dookoła i odszukajcie zielony worek, znajdują się w nim zadania dla Was, które musicie wykonać najlepiej

jak potraficie. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymacie jedną literkę. Ze wszystkich literek powstanie wyraz- miejsce ukrycia SKARBU. Pamiętajcie jednak, że pracujecie ...