Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ŚWIETLICOWYCH PRZEPROWADZONYCH W DNIU 07.12.2017
TEMAT: LIST OD ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
CEL OGÓLNY: ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁDZIAŁANIA W GRUPIE
CELE OPERACYJNE:
UCZEŃ:
- rozwiązuje zagadkę słowną,
- potrafi ułożyć rozsypankę obrazkową ( 4-8 elementów),
- potrafi w skupieniu wysłuchać tekst czytany przez nauczyciela,
- umie opisać i rozpoznać przedmiot za pomocą zmysłu dotyku,
- odnajduje ozdobę choinkową według ustalonego kształtu,
- umie opisać postać Świętego Mikołaja nazywając poszczególne elementy jego stroju,
- potrafi dostosować się do tempa pracy określonego w zadaniu,
- potrafi wyrazić muzykę ruchem według własnego pomysłu,
- zna zasady kulturalnego zachowania się podczas zajęć.
CELE REWALIDACYJNE:
- usprawnianie percepcji wzrokowej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo- słuchowej,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- rozwijanie koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu.
Metody pracy:
Podająca- pogadanka , instrukcja do zabaw
Praktycznego działania- wykonywanie jasno określonych czynności
Formy pracy:
Indywidualna
Grupowa
Pomoce i środki dydaktyczne: sprzęt grający, koperty z zadaniami, kleje, karty pracy, gazety, sylwety ozdób choinkowych, ciastka, pisaki do ozdabiania, chusta animacyjna, duże kartony z zadaniami do wykonania, worek z postacią Mikołaja, list, zielony worek na prezenty, drewniana skrzynia „ Zgadula”, rozsypanka obrazkowa, części garderoby Mikołaja.
Czas trwania: 45 – 60 minut
Miejsce przeprowadzenia zajęć: świetlica terapeutyczna
Prowadząca: Aneta Gołębiowska
Przebieg zajęć
Ogniwa lekcji/Zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Uwagi
1.Faza wstępna
2. Faza właściwa
3. Faza końcowa
1. Powitanie uczniów, p. dyrektor, p. kierownik i p. opiekun stażu.
2. Przypomnienie o zasadach panujących podczas zajęć: grzeczne, kulturalne zachowanie, odpowiedzi udzielane pojedynczo, podczas zabaw ruchowych dbamy
o bezpieczeństwo swoje i innych.
3. Przypomnienie daty dzisiejszych zajęć
oraz ustalenie aktualnej pogody za oknem.
4. Wprowadzenie do tematyki zajęć:
„Drogie dzieci, dziś po przyjściu do pracy znalazłam w swojej szafce list. Nie mam pojęcia od kogo jest, niestety nie ma na kopercie nadawcy listu.
Może otworzę teraz kopertę i przeczytamy?”.
5. Odczytanie listu przez nauczyciela:
„ HO, HO, HO…. Kochane dzieci, jeśli czytacie ten list, to z góry chciałbym Was serdecznie przeprosić. Wczoraj miałem bardzo ciężki dzień i zapomniałem wam zostawić drobne upominki. Musicie mi jednak wybaczyć. Mam tylko jeden dzień na to aby obdarować wszystkie dzieci na całym świecie. Mam już swoje lata i zdarza mi się zapomnieć lub ominąć niektóre domy. Już zdążyłem wszystko naprawić i dostarczyłem wszystko dziś. W ramach przeprosin chciałbym zaprosić Was do pewnej zabawy w poszukiwanie skarbu. Rozejrzyjcie się dookoła i odszukajcie zielony worek, znajdują się w nim zadania dla Was, które musicie wykonać najlepiej
jak potraficie. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymacie jedną literkę. Ze wszystkich literek powstanie wyraz- miejsce ukrycia SKARBU. Pamiętajcie jednak, że pracujecie ...