Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH PRZEPROWADZONYCH W DNIU 14.03.2018r.
TEMAT: Zwiastuny wiosny
UCZESTNICY ZAJĘĆ: Wychowankowie z grupy II
CEL OGÓLNY: Bogacenie i utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech nadchodzącej wiosny.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
UCZEŃ:
- zna oznaki nadchodzącej wiosny i potrafi je omówić,
- potrafi wyjaśnić znaczenie słowa Marzanna,
- potrafi zgodnie współdziałać w zespole,
- umie wykonać prace plastyczną według ustalonych zasad,
- aktywnie słucha muzyki, improwizuje ruchem treść piosenki,
- umie wyjaśnić pojęcie „ zwiastuny wiosny”,
- słucha i wykonuje polecenia nauczyciela,
- potrafi wskazać prawidłową odpowiedź na zadane pytanie.
CELE REWALIDACYJNE:
- usprawnianie percepcji wzrokowej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo- słuchowej,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- usprawnianie motoryki małej i dużej,
- rozwijanie koncentracji uwagi na wykonywanym zadaniu.
CELE WYCHOWAWCZE:
- stworzenie sprzyjającej atmosfery pracy,
- aktywizowanie dzieci poprzez wspólną zabawę,
- wdrażanie do zachowania dyscypliny podczas zajęć,
- wdrażanie do dbania o ład i porządek,
- integracja dzieci,
- korygowanie niepożądanych zachowań.
Metody pracy:
Podająca- rozmowa, instrukcja do zabaw, objaśnienie.
Praktycznego działania- wykonywanie jasno określonych czynności, ćwiczenia, zabawa.
Formy pracy:
Indywidualna
Grupowa
Pomoce i środki dydaktyczne: magnetofon, Cd z muzyką, kolorowe płatki, kartony, kleje, obrazki, nożyczki.
Czas trwania: 45 minut
Miejsce przeprowadzenia zajęć: świetlica terapeutyczna
Prowadząca: Aneta Gołębiowska
Przebieg zajęć
Ogniwa zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Uwagi
1.Faza wstępna
2. Faza właściwa
3. Faza końcowa
1. Powitanie gości oraz uczniów.
2. Przypomnienie o zasadach panujących podczas zajęć (grzeczne, kulturalne zachowanie, odpowiedzi udzielane pojedynczo, dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych podczas zabaw).
3. Wprowadzenie :
„Drogie dzieci chciałabym żebyśmy się troszkę poruszali i pogimnastykowali przy naszej piosence. Po długiej zimie troszkę się zasiedzieliśmy, pogoda nie zawsze sprzyjała do spacerów i zabaw na powietrzu. Gotowi? To zapraszam do wspólnej zabawy.”
4. Omówienie przez nauczyciela kolejnego zadania:
„Kochani po gimnastyce myślę, że jesteśmy gotowi do wspólnej zabawy. W naszej sali ukryje dla was obrazki. Chciałabym żebyście je odszukali a dowiecie się o czym będą dzisiejsze zajęcia. Szukać obrazków będziemy poprzez zabawę Ciepło-Zimno. Każdy z was będzie miał za zadanie odszukać obrazek a potem wspólnie je omówimy.”
1.”Kochani mamy już wszystkie obrazki. Bardzo dobrze wykonaliście to zadanie. Teraz spróbujemy wspólnie omówić każdy z nich”.
Obrazek 1.
Przebiśnieg – Kwiat, który zakwita najwcześniej i nie straszna mu temperatura na dworze ani pozostałości śniegu na ziemi. Jest koloru białego, ma trzy płatki i jako pierwszy zwiastuje nam nadchodzącą porę roku – wiosnę.
Obrazek 2.
Bocian – Jego upierzenie jest koloru białego i czarnego. Ma długie czerwone nogi i długi spiczasty czerwony dziób. W czasie zimy nie spotkamy bociana ponieważ odlatuje tam gdzie jest ciepło. Przyczyną takiego zachowania ...