Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Dorota Gnatkowska
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Dorota Gnatkowska
Stanowisko: Nauczyciel wspomagający w klasie 7
Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr 2 w Ząbkach im. Jana Kochanowskiego
ul. Batorego 11 05-091 Ząbki
Dyrektor: mgr Irena Małyszczuk
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r.
Czas trwania stażu: 2 lata9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r.
USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 poz. 967 i 2245 oraz Dz. U. 2019r. poz. 730)Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli. Ustawa z dnia 13 czerwca 2019r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019r. poz. 1287)
Posiadane kwalifikacje:
Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie kierunku Pedagogika – w specjalności Resocjalizacja społecznie nieprzystosowanych.
Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie kierunku Pedagogika – specjalność: Wychowanie przedszkolne. Specjalizacja: Wychowanie przedszkolne z trapią pedagogiczną.
Instytut Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych na kierunku Oligofrenopedagogika(edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną).
Instytut Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych na kierunku Autyzm (edukacj i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu).
CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
Podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły.
Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych.
Rozwijanie swoich umiejętności zawodowych.
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Lp.
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Termin realizacji
1.
Wykorzystanie metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się.
Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod: Burza mózgów, drama, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne.
Uczestniczenie w konkursach szkolnych.
Pomoc w przygotowywaniu uczniów do uczestnictwa w konkursach.
Okres stażu
2.
Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły.
Dokonywanie wpisów do e-dziennika i dziennika zajęć dodatkowych.
Pisanie Ipet-ów i modyfikacji.
Pisanie protokołów.
Dostosowywanie sprawdzianów do możliwości intelektualnych uczniów z orzeczeniem.
Inne.
Okres stażu
3.
Stosowanie techniki komputerowej.
Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera.
Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, ipet-ów, programów do rewalidacji i terapii pedagogicznej korzystając z komputera.
Przygotowywanie, dyplomów, podziękowań przy użyciu komputera.
Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych i Internetu.
Korzystanie z internetowych publikacji innych
nauczycieli odbywających staż.
Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami poprzez e-dziennik
Okres stażu
4.
Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy.
Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy ...