Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Temat: Doskonalenie elementów technicznych w mini koszykówce.
Klasa:V
Powiązanie z wcześniejszą wiedząOstatnio uczyliśmy się techniki odbić w piłce koszykowej, pracowaliśmy nad rozwijaniem koordynacji ruchowej.
Zadanie główne:
Kształtujemy szybkość w grach i zabawach ruchowych
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności kondycyjno - koordynacyjnej: Uczeń
poprawi szybkość, zwinność
kształtuje ogólną sprawność fizyczną
wzmocni siłę mięśni NN i RR
Umiejętności:
Uczeń
kształtuje szybkość w grach i zabawach
poprawi czas reakcji, orientację przestrzenną
doskonali chwyty piłki
Wiadomości:
Uczeń
pozna znaczenie szybkości jako składowej sprawności fizycznej
zna zasady bezpieczeństwa podczas lekcji wychowania fizycznego
Usamodzielniania:
Uczeń
współuczestniczy w organizacji lekcji:
angażuje się w doskonalenie własnej sprawności
przestrzega zasad fair play
dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących:
przygotowuje bezpieczne miejsce ćwiczeń
Cele sformułowane w języku ucznia: Poznam i wykonam ćwiczenia, które poprawią moje umiejętności koszykarskie i będę potrafił wykorzystać je w grze.
Pytanie kluczowe: Czy poprawne wykonywanie elementów technicznych pomaga w prowadzeniu efektywnej gry?
Nacobezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji): uczeń będzie potrafił poprawnie technicznie i dokładnie wykonać poznane elementy z piłki koszykowej i wykorzystać w czasie lekcji.
Metody: pokaz, wyjaśnienie, naśladowcza, zadaniowa ścisła, bezpośredniej celowości ruchuFormy: zabawowa, grupowa, indywidualnaPomoce dydaktyczne: piłki, pachołki, szarfy, koła hula- hop, woreczki, drabinka koordynacyjna
Przebieg lekcji:1.Czynności organizacyjne-powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie celów lekcji
2.Realizacja tematu:a)Część wstępna – rozgrzewka:
-ćwiczenia wszystkich partii mięśni -(ćw. ramion ,ćw. tułowia, ćw. nóg , ćw. mięśni brzucha, ćw. w podskokach- zabawa „ Berek z piłką”3. Część główna:- podział uczniów na 2 grupy, pokaz i objaśnienie
a)Zabawa integracyjna z materacami ucząca współpracy w grupie-wygrywa grupa, która dotrze jako pierwsza do linii końcowej
b)Wyścigi rzędów
Bieganie dookoła ostatniego pachołka,najpierw jeden uczeń,potem zabiera drugiego ucznia,trzeciego itd.
Podawanie piłki górą w pozycji siedzącej ,ostatni biegnie dookoła pachołka i siada na początku
Podawanie piłki górą,bokiem z pozycji leżącej do ostatniego ucznia w szyku,ostatni biegnie przeskakując przez nogi pozostałych uczniów dookoła pachołka ,po powrocie kładzie się na początku
Kozłowanie piłki slalomem między pachołkami
c)Zabawa „kóło-krzyżyk”
Na środku sali zostają ustawione hula-hopy.Zawodnicy dwóch drużyn próbują trafić do kosza.Po udanym trafieniu mogą wykonać ruch w zabawie „Kółko-krzyżyk”
d)Część końcowa – relaksacyjna-Głowa,uszy,brzuch ,boki,kolana,worek-zabawa kto szybciej złapie worek
4.Podsumowanie:- pogadanka na temat trudności wykonywanych ćwiczeń,- ocena pracy na zajęciach,
-ewaluacja zajęć,- uporządkowanie miejsca ćwiczeń.