Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROJEKT EDUKACYJNY
,,BEZPIECZNY TYDZIEŃ’’
Opracowała:
,,Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka’’
Jan Paweł II
Jedną z podstawowych potrzeb człowieka jest potrzeba bezpieczeństwa. Każdy człowiek, dziecko jak i osoba dorosła powinna czuć się bezpiecznie w swoim społeczeństwie. Współczesny świat stwarza w coraz szerszym zakresie zagrożenia życia ludzkiego, na każdym kroku spotykamy się z wieloma wypadkami a najbardziej zagrożone jest bezpieczeństwo dzieci. Skłania to nas wychowawców do podejmowania działań podnoszących świadomość uczniów w zakresie unikania zagrożeń. Projekt ,,Bezpieczny tydzień’’ zawiera wiele treści z zakresu szeroko rozumianego pojęcia „bezpieczeństwo’’, skierowany jest do dzieci z klas I – VII i rodziców.
Najważniejsze jest, aby dziecko dowiedziało się, jakie mu grożą niebezpieczeństwa i umiało je rozpoznawać. Aby potrafiło unikać pułapek oraz zdolne było do samokontroli, odpowiednio zachowywało się na drogach, w miejscach publicznych, w domu, w sytuacjach zagrożenia życia.
Projekt edukacyjny ,,Bezpieczny tydzień’’ powinien stać się dla młodego człowieka wskazówką, jak powinien postępować, aby uniknąć tych zagrożeń.. Często wypadki, inne zachowania ryzykowne spowodowane są lekceważeniem obowiązujących zasad. Założeniem projekt jest wdrożenie dzieci do rozwijania u siebie możliwości psychospołecznych, właściwej komunikacji, poprawnego rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z trudnościami.
TEMAT:
,,BEZPIECZNY TYDZIEŃ’’
ADRESACI:
Uczniowie z klas I - VII, rodzice .
TERMIN REALIZACJI:
22 stycznia 2018r. – 30stycznia 2018r. CELE GŁÓWNE:
Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w szkole i poza nią
Kształtowanie postawy rozwagi i ostrożności w różnych sytuacjach.
Poznanie przez ucznia miejsc niebezpiecznych.
Kształtowanie umiejętności podejmowania właściwych decyzji
Wyrabianie dystansu w relacjach z osobami nieznajomymi.
Zintegrowanie zespołów klasowych.
Kształtowanie aktywnych postaw podczas zajęć.
Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie.
Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym
CELE SZCZEGÓŁOWE-UCZNIOWIE :
Znają podstawowe zasady bezpiecznego zachowania i bezpiecznego wypoczynku
Znają numery policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego oraz zasady korzystania z nich
Rozumieją konieczność przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania
Zwiększają swoją świadomość dotyczącą bezpiecznych zachowań
Wyrabiają odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoje i kolegów
Dostrzegają związek miedzy zachowaniem człowieka a zagrożeniem dla jego zdrowia i życia
Respektują sformułowane zasady bezpiecznego zachowania w szkole i poza nią
Przestrzegają reguł obowiązujących w grach i zabawach zespołowych
Dostrzega ją niebezpieczne sytuacje
Zwracają się o pomoc w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia
Cele szczegółowe dla rodzica:
Rodzic wie, jak pomóc dziecku w sytuacji trudnej
Przygotowuje dziecko do życia i funkcjonowania w społeczeństwie
Kształtuje u dziecka umiejętności podejmowania właściwych decyzji w konkretnej sytuacji.
METODY PRACY:
metody podające – pogadanka, rozmowa, opowiadanie nauczyciela, dyskusja,
metody aktywizujące – dzieci poprzez działanie zdobywają wiedzę,
metody poszukujące – korzystanie z makiet, plansz, obserwacja ...