Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Klasa: 2
Czas pracy: 45 min
Przedmiot/ rodzaj zajęć: Edukacja wczesnoszkolna- edukacja matematyczna
Temat: Gry i zabawy matematyczne- czynnościowe nauczanie matematyki.
Wymagania z podstawy programowej:
- dodaje do podanej liczby w pamięci i od podanej liczby odejmuje w pamięci: liczbę jednocyfrową, liczbę jednocyfrową, liczbę 10 (3.2 )
- mnoży i dzieli w pamięci w zakresie tabliczki mnożenia (3.3)
- wykorzystuje warcaby, szachy i inne gry planszowe lub logiczne do rozwijania umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad itd. (6.8)
Cele lekcji:
1. Cel główny (nadrzędny) lekcji: doskonalenie poznanych działań matematycznych: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie liczb w zakresie 30
2. Cele operacyjne nauczania:
a) na poziomie wiadomości (uczeń wie):
- dodaje, odejmuje, mnoży, dzieli w zakresie 30
- zna wartości monet i banknotów
- wie, że programowanie może zastosować w wykonywaniu działań matematycznych
b) na poziomie umiejętności (uczeń potrafi):
- potrafi zastosowań przemienność dodawania i mnożenia
- za pomocą kolorów potrafi zaprogramować ozobota
3. Cele wychowania (kształtowanie postaw, zachowań):
- wykazuje umiejętność słuchania innych osób
- wykazuje postawę czynnego zaangażowania w pracę na lekcji
- potrafi współdziałać z innymi w grupie
Typ lekcji: zajęcia utrwalające
Zastosowane metody nauczania:
podające (pogadanka, objaśnienie, wyjaśnienie)
aktywizujące ( gry dydaktyczne )
praktyczne (pokaz, ćwiczenia)
Forma zajęć:
praca indywidualna
praca zbiorowa
praca grupowa
Wykorzystane środki dydaktyczne:
roboty - ozoboty
karty pracy dla ucznia
spinnery
karty bingo
płyta CD z muzyką
papierowe banknoty i monety
Struktura lekcji:
Powitanie.
Przypomnienie zagadnień z poprzedniej lekcji.
Przedstawienie celu zajęć.
Wspólne układanie kolorowej wieży.
Karta pracy- programowanie ozobota.
Przerwa śródlekcyjna- taniec „Boogie- woogie”.
Gra „Zakręcony pieniądz”.
Bingo matematyczne.
Podsumowanie zajęć.
Ocena pracy.
Przebieg lekcji:
Powitanie.
Przypomnienie zagadnień z poprzedniej lekcji.
Przedstawienie celu zajęć.
Wspólne układanie kolorowej wieży:
- uczniowie losują kolorowe cegiełki, na których znajdują się działania matematyczne; wynik obliczają w pamięci i układają z cegiełek wieżę od najniższego wyniku do najwyższego- rosnąco;
Karta pracy- programowanie ozobota:
- uczniowie obliczają działanie i zapisują wynik, następnie używając kolorów programują robota tak, aby jadąc wyznaczoną trasą dojechał do pola z wynikiem obliczonego wcześniej działania;
Przerwa śródlekcyjna- taniec „Boogie- woogie”:
- uczniowie stają w parach i tańczą- wykonują ruchy zgodnie z tekstem piosenki;
Gra „Zakręcony pieniądz”:
- uczniowie otrzymują planszę z banknotami i monetami na obwodzie koła; zadaniem ucznia jest wprawienie w ruch ustawionego na środku planszy spinnera, a następnie obliczenie sumy trzech wylosowanych nominałów;
Bingo matematyczne:
- uczniowie otrzymują szablony z liczbami, na których będą zaznaczać odpowiednie cyfry; wybrany uczeń losuje karteczkę i odczytuje działanie - pozostali wykonują obliczenia, odszukują wyniku na swojej karcie i zaznaczają kolorową kredką ...