Dodaj publikację
Autor
Justyna Styrnik
Data publikacji
2020-04-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
3

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja to scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej w oparciu o oryginalne opowiadanie sir Arthur Conan Doyle'a 'What John Rance had to tell'. Celem głównym zajęć jest rozwijanie słownictwa w oparciu o autentyczne materiały literackie
 Pobierz (docx, 16,9 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej w oparciu o oryginalne opowiadanie sir Arthur Conan Doyle'a What John Rance had to tell.

Przygotowanie

Na 2 tygodnie przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom listę niezbędnych, przetłumaczonych słów z tekstu służących lepszemu rozumieniu treści. Po zapoznaniu się ze słownictwem, na tydzień przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom tekst do przeczytania w domu.

Środki dydaktyczne:

Książka The complete stories. Sherloc Holmes.

Tekst opowiadania.

Lista słów

Karty pracy

Projektor

Film https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY

Informacje ogólne:

Data: 15.11.17

Klasa: 7B

Ilość uczniów: 14

Czas: 45 minut

Temat lekcji: What John Rance had to tell - utrwalenie nowego słownictwa w oparciu o ćwiczenia leksykalne nawiązujące do opowiadania sir A.C Doyle'a.

Cel główny zajęć: Rozwijanie słownictwa w oparciu o autentyczne materiały literackie

Cele szczegółowe zajęć:

Rozbudowywanie słownictwa

Utrwalanie czasowników w czasie przeszłym

Przyswajanie struktury opowiadania w czasie przeszlym

Usprawnianie funkcji komunikacyjnych takich jak słuchanie

Ćwiczenia w czytaniu tekstu ze zrozumieniem

Ćwiczenie umiejętności przekładania tekstu z języka angielskiego na język polski

Zachęcanie uczniów do sięgania po literaturę obcojęzyczną

Rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego

Zapoznawanie się z dobytkiem literatury anglojęzycznej

Rozwijanie wyobraźni

I Wstęp

Na początku lekcji nauczyciel pyta uczniów, czy mieli trudności ze zrozumieniem przeczytanego tekstu. (2min)

Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy, w których uczniowie wspólnie opowiadają jak zrozumieli przeczytany tekst. Uczniowie wybiorą lidera grupy, który podsumuje i opowie w języku ojczystym treść przeczytanego fragmentu książki.(8min)

Nauczyciel wybierze najtrafniejsze podsumowanie tekstu i ewentualnie je skoryguje lub uzupełni o brakujące informacje.(5min.)

II Ćwiczenia praktyczne

1. Plan wydarzeń (5min)

Nauczyciel rozdaje uczniom plan wydarzeń w języku angielskim, który uczniowie muszą ułożyć w kolejności chronologicznej.

2. Zdania z lukami. (8min)

Nauczyciel rozdaje uczniom zdania z lukami, w które należy wpisać słowa z uprzednio danego uczniom słownika.

3.S łuchanie i oglądanie historii (12 min)

Nauczyciel wraz z uczniami ogląda animowany film przedstawiający wydarzenia z opowiadania. Uczniowie poprzez oglądanie i słuchanie historii utrwalają fonetyczną warstwę słownictwa oraz fabułę opowiadania. Nauczyciel odtwarza historię od dziesiątej minuty nagrania. Film jest dostępny na: https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY

III Zakończenie

1. Quiz (5 min)

Rozwiązanie Quizu typu prawda/fałsz dotyczącego treści wydarzeń w tekście.

Karta pracy

Ćwiczenie Plan wydarzeń:

Ponumeru j odpowiednio wydarzenia zgodnie z porządkiem chronologicznym:

After Rance saw the body he went outside and sounded his whistle and Murcher and two others appeared.

 

Watson and Holmes left Lauriston Gardens around ...