Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej w oparciu o oryginalne opowiadanie sir Arthur Conan Doyle'a What John Rance had to tell.
Przygotowanie
Na 2 tygodnie przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom listę niezbędnych, przetłumaczonych słów z tekstu służących lepszemu rozumieniu treści. Po zapoznaniu się ze słownictwem, na tydzień przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom tekst do przeczytania w domu.
Środki dydaktyczne:
Książka The complete stories. Sherloc Holmes.
Tekst opowiadania.
Lista słów
Karty pracy
Projektor
Film https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY
Informacje ogólne:
Data: 15.11.17
Klasa: 7B
Ilość uczniów: 14
Czas: 45 minut
Temat lekcji: What John Rance had to tell - utrwalenie nowego słownictwa w oparciu o ćwiczenia leksykalne nawiązujące do opowiadania sir A.C Doyle'a.
Cel główny zajęć: Rozwijanie słownictwa w oparciu o autentyczne materiały literackie
Cele szczegółowe zajęć:
Rozbudowywanie słownictwa
Utrwalanie czasowników w czasie przeszłym
Przyswajanie struktury opowiadania w czasie przeszlym
Usprawnianie funkcji komunikacyjnych takich jak słuchanie
Ćwiczenia w czytaniu tekstu ze zrozumieniem
Ćwiczenie umiejętności przekładania tekstu z języka angielskiego na język polski
Zachęcanie uczniów do sięgania po literaturę obcojęzyczną
Rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego
Zapoznawanie się z dobytkiem literatury anglojęzycznej
Rozwijanie wyobraźni
I Wstęp
Na początku lekcji nauczyciel pyta uczniów, czy mieli trudności ze zrozumieniem przeczytanego tekstu. (2min)
Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy, w których uczniowie wspólnie opowiadają jak zrozumieli przeczytany tekst. Uczniowie wybiorą lidera grupy, który podsumuje i opowie w języku ojczystym treść przeczytanego fragmentu książki.(8min)
Nauczyciel wybierze najtrafniejsze podsumowanie tekstu i ewentualnie je skoryguje lub uzupełni o brakujące informacje.(5min.)
II Ćwiczenia praktyczne
1. Plan wydarzeń (5min)
Nauczyciel rozdaje uczniom plan wydarzeń w języku angielskim, który uczniowie muszą ułożyć w kolejności chronologicznej.
2. Zdania z lukami. (8min)
Nauczyciel rozdaje uczniom zdania z lukami, w które należy wpisać słowa z uprzednio danego uczniom słownika.
3.S łuchanie i oglądanie historii (12 min)
Nauczyciel wraz z uczniami ogląda animowany film przedstawiający wydarzenia z opowiadania. Uczniowie poprzez oglądanie i słuchanie historii utrwalają fonetyczną warstwę słownictwa oraz fabułę opowiadania. Nauczyciel odtwarza historię od dziesiątej minuty nagrania. Film jest dostępny na: https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY
III Zakończenie
1. Quiz (5 min)
Rozwiązanie Quizu typu prawda/fałsz dotyczącego treści wydarzeń w tekście.
Karta pracy
Ćwiczenie Plan wydarzeń:
Ponumeru j odpowiednio wydarzenia zgodnie z porządkiem chronologicznym:
After Rance saw the body he went outside and sounded his whistle and Murcher and two others appeared.
Watson and Holmes left Lauriston Gardens around ...