Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: Sylwia Kilińska – Surma
NAUCZANY PRZEDMIOT: język niemiecki
KLASA: V
DATA: 06.04.2017
TEMAT: Ich mochte einen Orangensaft. (Chciałbym/Chciałabym sok pomarańczowy)
CELE OGÓLNE:
poszerzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu: nazwy potraw i napojów,
kształtowanie poprawnej wymowy, umiejętności mówienia,
doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu;
CELE OPERACYJNE:
zna niektóre nazwy napojów,
potrafi zapytać drugą osobę, czy chce jej się pić,
potrafi odpowiedzieć na to pytanie,
potrafi powiedzieć czego chciałby się napić,
potrafi użyć rzeczownika z rodzajnikiem nieokreślonym z biernikiem,
potrafi odmienić czasownik mochten przez osoby,
potrafi wspólnie z klasą zaśpiewać piosenkę „Ich habe Durst”.
METODY PRACY:
programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego
praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych
aktywizująca – „burza mózgów”
FORMY:
frontalna
praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach i grupach
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
magnetofon, płyta CD
podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Mach mit"
tekst piosenki „Ich habe Durst” przygotowane dla nauczyciela
PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Faza organizacyjna: Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu. 2. Faza wprowadzająca: Rozgrzewka językowa - uczniowie odpowiadają na pytania zadane im przez nauczyciela:
Was isst du zum Fruhstuck?
Was trinkst du zum Fruhstuck?
Was isst du morgens/vormittags/mittags/nachmittags/abends?
Was trinkst du morgens/vormittags/mittags/nachmittags/abends?
Nauczyciel na tablicy zapisuje nazwy napojów, które uczniowie poznali już na wcześniejszych lekcjach – „burza mózgów”.
3. Faza główna - Prezentacja nowego materiału leksykalnego oraz utrwalanie tego materiału (podr. zad. 1 i 2 na str. 79, zeszyt ćw. zad. 16 na str. 76).
- Prezentacja dialogu, na podstawie, którego uczniowie samodzielnie formułują regułę gramatyczną dotyczącą użycia rodzajnika nieokreślonego w bierniku (podr. zad. 3 na str. 79) oraz utrwalenie tej reguły (zeszyt ćw. zad. 18 i 19 na str. 76 i 77).
4. Faza relaksacyjna:
- Uczniowie śpiewają piosenkę „Ich habe Durst”. 5. Faza podsumowująca: - Uczniowie odpowiadają na pytanie nauczyciela, stosując materiał leksykalny i gramatyczny poznany na dzisiejszej lekcji:
Hast du Durst?
- zadanie domowe - uczniowie powinni ułożyć 5 zdań w języku niemieckim z zastosowaniem nowego materiału leksykalnego i gramatycznego,
- ocena aktywności uczniów,
- pożegnanie uczniów.
1. Faza organizacyjna: Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu. 2. Faza wprowadzająca: Was isst du zum Fruhstuck?
Was trinkst du zum Fruhstuck?
Was isst du morgens/vormittags/mittags/nachmittags/abends?
Was trinkst du morgens/vormittags/mittags/nachmittags/abends?
Nauczyciel na tablicy zapisuje nazwy napojów, które uczniowie poznali już na wcześniejszych lekcjach – „burza mózgów”.
3. Faza główna - Prezentacja nowego materiału leksykalnego oraz utrwalanie tego materiału (podr. zad. 1 i 2 na str. 79 ...