Dodaj publikację
Autor
Sylwia Kilińska Surma
Data publikacji
2020-04-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji "Sonntag in meiner Familie" dla klasy IV na podstawie podręcznika "Mach mit".
 Pobierz (docx, 18,2 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI

IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA: Sylwia Kilińska – Surma

NAUCZANY PRZEDMIOT: język niemiecki

KLASA: IV a

DATA: 02.03.2018

TEMAT: Sonntag in meiner Familie. (Niedziela w mojej rodzinie).

CELE OGÓLNE:

poszerzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu: nazwy członków rodziny, dni tygodnia, sposoby spędzania wolnego czasu,

kształtowanie poprawnej wymowy, umiejętności mówienia,

doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu; 

CELE OPERACYJNE:

zna nazwy członków rodziny

potrafi wymienić dni tygodnia,

utrwala nazwy form spędzania wolnego czasu,

potrafi powiedzieć co wolałby robić używając zwrotu „Ich möchte lieber … „

utrwala odmianę czasowników słabych przez osoby,

potrafi odmienić czasownik „basteln” przez osoby,

METODY PRACY:

programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego, zeszytu ćwiczeń,

praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych

aktywizująca – „kula śnieżna”

FORMY:

 frontalna

praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: 

magnetofon, płyta CD

podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Mach mit" 

karty pracy przygotowane przez nauczyciela.

PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Faza organizacyjna: Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu. 2. Faza wprowadzająca: Rozgrzewka językowa –Uczniowie przypominają nazwy członków rodziny – „kula śnieżna”, uczniowie otrzymują od nauczyciela rozsypankę z dniami tygodnia i w parach układają wyrazy w odpowiedniej kolejności. (3 pierwsze pary, które wykonają zadanie poprawnie otrzymują ocenę bardzo dobrą).

3. Faza główna - Prezentacja nowego materiału leksykalnego oraz utrwalanie tego materiału (podr. zad. 1 i 2 na str. 60, zeszyt ćw. zad. 9, 10 na str. 51),

-zwrócenie uwagi uczniów na odmianę czasownika „basteln” i powtórzenie zasad odmiany czasowników słabych – zeszyt ćwiczeń zad. 13 str.52,

- Prezentacja dialogu, na podstawie, którego uczniowie dowiadują się, co oznacza zwrot „Ich möchte lieber … .”

4. Faza relaksacyjna: 

- Uczniowie w parach układają podobne dialogi oraz ustnie je prezentują. 5. Faza podsumowująca: - Uczniowie odpowiadają na pytanie nauczyciela, stosując materiał leksykalny i gramatyczny poznany na dzisiejszej lekcji:

Was machst du am Sonntag?

Was machst du am Freitag?

Was macht deine Mutter/dein Vater am Sonntag?

- zadanie domowe - uczniowie powinni ułożyć 5 zdań w języku niemieckim – co robią poszczególni członkowie ich rodziny w niedzielę - z zastosowaniem nowego materiału leksykalnego i gramatycznego, osoby chętne wykonują dodatkowa kartę pracy, utrwalającą odmianę czasowników w języku niemieckim.

- ocena aktywności uczniów,

- pożegnanie uczniów.