Dodaj publikację
Autor
Dorota Drężek
Data publikacji
2020-04-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
72

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Roczny plan tematów podejmowanych w świetlicy szkolnej z młodzieżą licealną
 Pobierz (doc, 79,0 KB)

Podgląd treści


|TERMIN REALIZACJI/TYDZIEŃ| |CELE, PROBLEMATYKA I ZADANIA DO RELIZACJI |
| |CYKL TEMATYCZNY | |

WRZESIEŃ

|I |ORGANIZACJA ZAJĘĆ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ. INTEGRACJA W GRUPIE. |Organizacja zajęć w świetlicy-opracowanie rocznego planu|
| | |pracy. Zapoznanie uczniów z regulaminem świetlicy. |
| | |Ćwiczenia integrujące grupę. |
|II |POLSKI WRZESIEŃ . 80- TA ROCZNICA WYBUCHU II WOJNY ŚWIATOWEJ |Zachowanie pamięci o wydarzeniach II wojny światowej. |
| |KSZTAŁTOWANIE POSTAW PATRIOTYCZNYCH. |Kształtowanie postaw patriotycznych .Wykonanie gazetki |
| | |tematycznej :„ Polski wrzesień 1939 roku.” |
|III |ŻYJ EKOLOGICZNIE - UDZIAŁ W AKCJI SPRZĄTANIA ŚWIATA. |Wyrabianie u uczniów postaw i zachowań |
| | |proekologicznych, udział w akcji sprzątania świata. |
| | |Wdrażanie uczniów do proekologicznych zachowań. |
| | |Zachęcanie do włączania się w akcje ekologiczne: |
| | |zbierania makulatury, nakrętek, baterii. Współpraca z |
| | |nauczycielami biologii i przyrody. Szkolny Konkurs w |
| | |ilości zebranej makulatury. |
|IV |KULTURA OSOBISTA W ŚRODOWISKU SZKOLNYM |Wyrabianie u uczniów umiejętności zgodnego współżycia w |
| | |grupie, nawyku poprawnego zachowania się w atmosferze |
| | |wzajemnej życzliwości. Kształtowanie kultury słowa. |
| |. |Kształtowanie umiejętności prowadzenia dyskusji bez |
| | |użycia przemocy słownej. Włączenie się w organizację |
| | |Festynu Szkolnego. |

PAŹDZIERNIK

|I |KONFLIKT POKOLEŃ. |Poznanie sposobów rozwiązywania konfliktów. Poznanie |
| | |przyczyn stosowania zakazów przez rodziców. Czym są |
| | |konflikty pokoleniowe? |
|II |IDEALNY UCZEŃ- IDEALNY NAUCZYCIEL. |Wyrabianie u uczniów szacunku dla nauczycieli i innych |
| | |pracowników szkoły. Przygotowanie gazetki |
| | |okolicznościowej. Udział w apelu z okazji Święta Edukacji |
| | |Narodowej. |
| III |MEDIA W NASZYM ŻYCIU. |Poznanie wpływu mediów na różne sfery życia człowieka. |
| | |Obiektywne podejście do wiadomości i informacji |
| | |przekazywanych przez media. Internet, telewizja czy radio,|
| | |które z mediów dostarcza najbardziej |
| | |rzetelnych informacji. |
|IV | |Wdrażanie uczniów do systematycznej nauki. Ćwiczenia |
| |JAK SYSTEMATYCZNIE I EFEKTYWNIE SIĘ |rozwijające pamięć. Szukanie przyczyn niepowodzeń |
| |UCZYĆ. |szkolnych. Podjęcie próby ich zdiagnozowania. Współpraca z|
| | |psychologiem szkolnym. |

LISTOPAD

| |AUTORYTETY WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY. |Ukazanie roli autorytetu w życiu człowieka. Wywołanie u |
|I | |uczniów refleksji o potrzebie autorytetów w ich życiu. |
| | |Ustalenie, kto w dzisiejszym świecie jest dla młodzieży |
| | |autorytetem. |
| II |11 LISTOPADA-ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI. |Zapoznanie uczniów z historią odzyskania niepodległości. |
| | |Wyrabianie u uczniów szacunku do tradycji i kultury |
| | |narodowej, kształtowanie postaw patriotycznych, współpraca|
| | |z nauczycielami w zakresie wdrażania |
| | |wniosków z ewaluacji wewnętrznej dotyczącej|
| | |postaw patriotycznych . |
| | |Przygotowanie apelu z okazji Święta 11 listopada. |
| | |Włączenie się w Ogólnopolską Akcję pod hasłem |
| | |,, Mamy Niepodległą” |
|III |PAPIEROS SMOLNE SZALEŃSTWO. 20 LISTOPADA- DZIEŃ RZUCANIA PALENIA |Profilaktyka antynikotynowa. Ukazywanie skutków palenia |
| | |papierosów. Wskazanie sposobów zerwania z nałogiem. |
| | |Kształcenie umiejętności odmowy osobie namawiającej do |
| | |palenia. Jak sobie radzić z presja rówieśniczą. |
| | |Zaprezentowanie uczniom prezentacji multimedialnej |
| | |dotyczącej skutków palenia papierosów. |
| IV |ŚWIĘTO SZKOŁY- JAKIE ZNACZENIE MA CZŁONKOSTWO POLSKI W UNII |Przygotowanie i przeprowadzenie Szkolnego Konkursu Wiedzy |
| |EUROPEJSKIEJ. |o Unii Europejskiej ...