Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI STAŻU
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO
mgr Beata Tarka
Nauczyciel – wychowawca świetlicy
MIEJSCE ZATRUDNIENIA:
Szkoła Podstawowa Nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi
w Rzeszowie
WPROWADZENIE
Z dniem 1 września 2017 roku rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela dyplomowanego
w Szkole Podstawowej Nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Rzeszowie, a zakończyłam 31 maja 2020 roku. Niniejsze sprawozdanie stanowi podsumowanie mojej pracy w okresie stażu, przedstawia stopień realizacji zaplanowanych przeze mnie zadań oraz zawiera moją ocenę ich efektywności.
Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od początku pracy zawodowej, był i jest wszechstronny rozwój ucznia, przygotowanie go do dalszej nauki i funkcjonowania w świecie. Doskonaliłam zatem swój warsztat pracy oraz wykorzystywałam nabyte umiejętności dla dobra uczniów i szkoły, w której pracuję. Świetlica jest integralną częścią szkoły. Celem głównym działalności świetlicy jest zapewnienie zorganizowanej opieki wychowawczej przed i po zakończeniu obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Świetlica realizuje szereg ważnych zadań, które wzmacniają opiekuńcze, wychowawcze i kształcące oddziaływania szkoły.
Realizacja mojego stażu rozpoczęła się od opracowania planu rozwoju zawodowego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013 r. poz.393). Starałam się, aby uwzględniał specyfikę i potrzeby szkoły, oraz własne kwalifikacje i umiejętności związane z pracą dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą. Zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego systematycznie realizowałam przez cały okres stażu, analizowałam i poddawałam ocenie pod kątem ich przydatności w dalszej pracy. Wszystkie podejmowane przeze mnie działania były ukierunkowane na rozwój ucznia, szkoły i podniesienie jakości jej funkcjonowania.
REALIZACJA ZADAŃ
§ 8 ust.2 pkt 1
UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
Przed przystąpieniem do opracowania planu rozwoju zawodowego dokonałam analizy przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, aby jak najrzetelniej zaplanować i opisać zakres działań na okres stażu. Śledziłam publikacje dotyczące awansu zawodowego na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kuratorium Oświaty w Rzeszowie oraz serwisach edukacyjnych. Wnikliwie przeanalizowałam następujące akty prawne:
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela – art. 9a–9i (rozdział 3a Karty Nauczyciela).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01marca 2013 r. ( Dz. U. z 26 marca 2013 r., pozycja 393), w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z dnia 16 ...