Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Autor: Justyna Marzjan
Szkoła Podstawowa Nr 3
im. Senatu RP w Braniewie
Temat: Powtórzenie wiadomości o poznanych częściach mowy.
Cele lekcji:
–
–
–
–
–
powtórzenie wiadomości o poznanych częściach mowy,
uświadomienie uczniom poziomu zdobytej wiedzy,
kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytych wiadomości w praktyce,
kształcenie umiejętności pracy w grupie,
przeprowadzenie samooceny na podstawie wykonanych kart pracy na lekcji w zespole.
Cele wynikające z podstawy programowej:
kształcenie językowe:
–
–
–
rozpoznaje w wypowiedziach części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik,
przysłówek, liczebnik, zaimek, przyimek, spójnik, partykuła, wykrzyknik) i określa ich
funkcje w tekście (II.1.1)
odróżnia części mowy odmienne od nieodmiennych (II.1.2)
rozpoznaje formy przypadków, liczby, osoby, czasu, trybu i rodzaju gramatycznego
odpowiednio: rzeczownika, przymiotnika, liczebnika, czasownika i zaimka oraz określa ich
funkcje w wypowiedzi (II.1.4)
Metody pracy:
- metoda ćwiczeń praktycznych.
Formy pracy:
- praca w grupie.
Środki dydaktyczne:
a) karty pracy dla uczniów pracujących w grupach,
b) ćwiczenia interaktywne z platformy edukacyjnej: www.learningApps.org i
https://wordwall.net/pl ,
c) telefony komórkowe z dostępem do internetu,
d) aplikacja do skanowania kodów QR.
Przebieg lekcji:
1. Uczniowie zajmują wyznaczone miejsca przez nauczyciela.
2. Nauczyciel wita uczniów i wicedyrektora szkoły.
3. Nauczyciel przedstawia uczniom plan pracy i temat lekcji.
4. Zadaniem uczniów jest wykonanie w grupie ćwiczeń utrwalających wiadomości o
poznanych częściach mowy. Zespoły skanują kody QR, aby przejść do poszczególnych
poleceń.
Ilość wykonanych zadań zależy od wiedzy uczniów, zaangażowania oraz tempa pracy
poszczególnych grup.
5.
6. Nauczyciel cały czas monitoruje pracę grup, udziela wskazówek.
7. Zakończenie lekcji: Nauczyciel sprawdza tabelę wykonanych zadań. Prosi poszczególne
grupy o wylosowanie kuponu, z którego będą mogli skorzystać na lekcji języka polskiego.
8. Ocena zajęć: uczniowie proszeni są o wypełnienie karty ewaluacyjnej.
9. Po wyjściu klasy nauczyciel dokonuje analizy karty ewaluacyjnej. Kolejne zajęcia z klasą
rozpoczną się od krótkiego omówienia udzielonych przez dzieci odpowiedzi.
Gramatyczny escape room
Skład drużyny:
…..............................................
….............................................
….............................................
Tabela wykonania zadania:
Nr
zad.
1.
2.
3.
4.
5.
Zadanie z kodem QR
Poprawność wykonania zadania
6.
7.
8.
9.
KUPON: …............................................................................................................................................
Kupon ESCAPE ROOM
otrzymuje
…..................................................................................................................
TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)
KUPON WAŻNY JEST DO …........................................
Kupon ESCAPE ROOM
otrzymuje
…..................................................................................................................
TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)
KUPON WAŻNY JEST DO ….........................................
Kupon ESCAPE ROOM
otrzymuje
…..................................................................................................................
TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)
KUPON WAŻNY JEST DO …...............................
Kupon ESCAPE ROOM
otrzymuje
…..................................................................................................................
TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)
KUPON WAŻNY JEST DO...................................
Kupon ESCAPE ROOM ...