Dodaj publikację
Autor
Justyna Marzjan
Data publikacji
2020-05-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
205

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W ostatnim czasie escape roomy i kody QR są bardzo popularne, dlatego pomyślałam, że warto przygotować swoim uczniom niezwykłą oraz nieszablonową lekcję powtórzeniową z gramatyki dla klasy VI i nie tylko. Zadaniem uczniów jest wykonanie zadań ukrytych w kodach QR. Nagrodami za wykonanie wszystkich zadań są m.in. teleportacja (możliwość "przesiadki" na lekcjach z ulubionym kolegą/koleżanką, jedzenie i picie na lekcji, zwolnienie z odpowiedzi ustnej czy pracy domowej). Serdecznie zapraszam do pobrania i korzystania :).
 Pobierz (pdf, 115,5 KB)

Podgląd treści

Autor: Justyna Marzjan
Szkoła Podstawowa Nr 3
im. Senatu RP w Braniewie

Temat: Powtórzenie wiadomości o poznanych częściach mowy.

Cele lekcji:

powtórzenie wiadomości o poznanych częściach mowy,
uświadomienie uczniom poziomu zdobytej wiedzy,
kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytych wiadomości w praktyce,
kształcenie umiejętności pracy w grupie,
przeprowadzenie samooceny na podstawie wykonanych kart pracy na lekcji w zespole.

Cele wynikające z podstawy programowej:
kształcenie językowe:

rozpoznaje w wypowiedziach części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik,
przysłówek, liczebnik, zaimek, przyimek, spójnik, partykuła, wykrzyknik) i określa ich
funkcje w tekście (II.1.1)
odróżnia części mowy odmienne od nieodmiennych (II.1.2)
rozpoznaje formy przypadków, liczby, osoby, czasu, trybu i rodzaju gramatycznego
odpowiednio: rzeczownika, przymiotnika, liczebnika, czasownika i zaimka oraz określa ich
funkcje w wypowiedzi (II.1.4)

Metody pracy:
- metoda ćwiczeń praktycznych.

Formy pracy:
- praca w grupie.
Środki dydaktyczne:
a) karty pracy dla uczniów pracujących w grupach,
b) ćwiczenia interaktywne z platformy edukacyjnej: www.learningApps.org i
https://wordwall.net/pl ,

c) telefony komórkowe z dostępem do internetu,
d) aplikacja do skanowania kodów QR.

Przebieg lekcji:

1. Uczniowie zajmują wyznaczone miejsca przez nauczyciela.
2. Nauczyciel wita uczniów i wicedyrektora szkoły.
3. Nauczyciel przedstawia uczniom plan pracy i temat lekcji.
4. Zadaniem uczniów jest wykonanie w grupie ćwiczeń utrwalających wiadomości o

poznanych częściach mowy. Zespoły skanują kody QR, aby przejść do poszczególnych
poleceń.
Ilość wykonanych zadań zależy od wiedzy uczniów, zaangażowania oraz tempa pracy
poszczególnych grup.

5.

6. Nauczyciel cały czas monitoruje pracę grup, udziela wskazówek.
7. Zakończenie lekcji: Nauczyciel sprawdza tabelę wykonanych zadań. Prosi poszczególne
grupy o wylosowanie kuponu, z którego będą mogli skorzystać na lekcji języka polskiego.

8. Ocena zajęć: uczniowie proszeni są o wypełnienie karty ewaluacyjnej.
9. Po wyjściu klasy nauczyciel dokonuje analizy karty ewaluacyjnej. Kolejne zajęcia z klasą

rozpoczną się od krótkiego omówienia udzielonych przez dzieci odpowiedzi.

Gramatyczny escape room

Skład drużyny:
…..............................................
….............................................
….............................................

Tabela wykonania zadania:

Nr
zad.
1.

2.

3.

4.

5.

Zadanie z kodem QR

Poprawność wykonania zadania

6.

7.

8.

9.

KUPON: …............................................................................................................................................

Kupon ESCAPE ROOM

otrzymuje

…..................................................................................................................

TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)

KUPON WAŻNY JEST DO …........................................

Kupon ESCAPE ROOM

otrzymuje

…..................................................................................................................

TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)

KUPON WAŻNY JEST DO ….........................................

Kupon ESCAPE ROOM

otrzymuje

…..................................................................................................................

TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)

KUPON WAŻNY JEST DO …...............................

Kupon ESCAPE ROOM

otrzymuje

…..................................................................................................................

TELEPORTACJA (możesz usiąść na jednej lekcji języka polskiego z kim chcesz)

KUPON WAŻNY JEST DO...................................

Kupon ESCAPE ROOM ...